Gregory van der Wiel richt zich met nieuw bureau op personal branding

Gregory van der Wiel richt zich met nieuw bureau op personal branding
  • Content
  • 10 okt 2018 @ 10:37
  • 7485 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentNieuwkomersPersonalia

Profvoetballer Gregory van der Wiel (midden) en zijn partners Funs Jacobs en Ricardo Mingacho lanceren Bare Knuckle, een 'creative shop' voor personal brands. Het bureau gaat aan de slag met de visuele merkidentiteit van sporters, artiesten en ondernemers.

Het drietal heeft lang gewerkt aan 'het merk Van der Wiel' en wil die ervaring nu toepassen op personal brands in met name Noord-Amerika, het continent waar Van der Wiel op dit moment actief is als profvoetballer.


Het logo van Bare Knuckle.

Van der Wiel laat weten: 'Tijdens mijn carrière ben ik benaderd door tientallen mensen die graag mee wilden helpen aan de ontwikkeling van mijn persoonlijke merk. Eigenlijk raakte ik nooit echt overtuigd. Na mijn stap naar Noord-Amerika was het tijd om het heft in eigen handen te nemen, samen met mijn partner Funs Jacobs. Al snel werd daar Ricardo Mingacho aan toegevoegd en ontstond er een sterk divers team. Zij zijn als het ware de creative director van mijn personal brand en zijn mede-verantwoordelijk geweest voor mijn herpositionering.'

Funs Jacobs voegt daaraan toe: 'Tegenwoordig zijn individuen bedrijven geworden, maar we zien met name in de sport nog weinig personal brands die een duidelijke visie hebben. Dat is precies wat we met Bare Knuckle gaan doen. Wij willen de creative director binnen het team van een personal brand zijn. Waarbij we starten met het visueel creëren van het merk en zijn guidelines en dit door middel van creativiteit uit te breiden.'

Balr

Gregory van der Wiel is -naast zijn voetbalcarrière- al langer ondernemer. Eerder dit jaar wist hij zijn belang in lifestylemerk Balr tegen een rendement van 2.000% te verkopen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken