Kumpany lanceert contentmarketingbureau BetterMatter

Kumpany lanceert contentmarketingbureau BetterMatter
  • Content
  • 3 okt 2018 @ 18:42
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Content

Het activatiebureau Kumpany lanceert vandaag, 4 oktober, een eigen contentmarketing bureau onder de naam BetterMatter. Het nieuwe bureau richt zich naar eigen zeggen op de volle breedte van contentmarketing en heeft contentstrategie, -creatie en –productie onder één dak.

Jan Paul de Wildt, directeur-eigenaar van Kumpany en BetterMatter: ‘Merkactivatie wordt steeds belangrijker nu organisaties aandacht voor hun merk nauwelijks meer kunnen kopen, maar moeten verdienen. De vraag naar concepten op het gebied van contentmarketing blijft groeien. Om tempo en effectiviteit van content hoog te houden, willen we de productie van al onze ideeën in eigen hand houden. Tegelijkertijd moet het profiel van Kumpany als activatiebureau scherp en onderscheidend blijven. De lancering van dit in contentmarketing gespecialiseerde zusterbedrijf is voor ons dan ook een logische stap.’

Warm gedraaid

Nieuw én ingespeeld BetterMatter draait al warm sinds eind 2017 en verzorgde onder andere alle campagnes voor Kumpany waarin content een rol speelde. Van Rabobank, TOTO, Greenwheels en NS tot de deze week gelanceerde Ziggo-campagne met Jari Litmanen rond het Ajax-sponsorschap. BetterMatter wordt geleid door Diederik van Gelder (strategie/account, afkomstig van MediaMonks), Mark Beuving (creatie) en Luc de Kock (operations) en telt bij de start acht medewerkers op creatie, productie, DoP, edit en postproduction.

Merkdenkers pur sang De zusjes Kumpany en BetterMatter hebben onmiskenbaar dezelfde genen. De Wildt: ‘Het merkdenken is voor beide bureaus de eerste natuur. De getalenteerde creatieven van BetterMatter staan voor middelenvrije contentcampagnes die snel en slim kunnen worden uitgevoerd. We hebben een ambitieus meerjarenplan en willen doorgroeien tot toonaangevend bureau. Wat we nu al zijn? Een fris bureau dat gaat voor effectiviteit, waarmee het plezierig samenwerken is en waarvoor niet de hoofdprijs betaald hoeft te worden.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken