Kumpany lanceert contentmarketingbureau BetterMatter
- Content
- 3 okt 2018 @ 18:42
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Content
- 3 okt 2018 @ 18:42
- Sjaak Hoogkamer
Het activatiebureau Kumpany lanceert vandaag, 4 oktober, een eigen contentmarketing bureau onder de naam BetterMatter. Het nieuwe bureau richt zich naar eigen zeggen op de volle breedte van contentmarketing en heeft contentstrategie, -creatie en –productie onder één dak.
Jan Paul de Wildt, directeur-eigenaar van Kumpany en BetterMatter: ‘Merkactivatie wordt steeds belangrijker nu organisaties aandacht voor hun merk nauwelijks meer kunnen kopen, maar moeten verdienen. De vraag naar concepten op het gebied van contentmarketing blijft groeien. Om tempo en effectiviteit van content hoog te houden, willen we de productie van al onze ideeën in eigen hand houden. Tegelijkertijd moet het profiel van Kumpany als activatiebureau scherp en onderscheidend blijven. De lancering van dit in contentmarketing gespecialiseerde zusterbedrijf is voor ons dan ook een logische stap.’
Warm gedraaid
Nieuw én ingespeeld BetterMatter draait al warm sinds eind 2017 en verzorgde onder andere alle campagnes voor Kumpany waarin content een rol speelde. Van Rabobank, TOTO, Greenwheels en NS tot de deze week gelanceerde Ziggo-campagne met Jari Litmanen rond het Ajax-sponsorschap. BetterMatter wordt geleid door Diederik van Gelder (strategie/account, afkomstig van MediaMonks), Mark Beuving (creatie) en Luc de Kock (operations) en telt bij de start acht medewerkers op creatie, productie, DoP, edit en postproduction.
Merkdenkers pur sang De zusjes Kumpany en BetterMatter hebben onmiskenbaar dezelfde genen. De Wildt: ‘Het merkdenken is voor beide bureaus de eerste natuur. De getalenteerde creatieven van BetterMatter staan voor middelenvrije contentcampagnes die snel en slim kunnen worden uitgevoerd. We hebben een ambitieus meerjarenplan en willen doorgroeien tot toonaangevend bureau. Wat we nu al zijn? Een fris bureau dat gaat voor effectiviteit, waarmee het plezierig samenwerken is en waarvoor niet de hoofdprijs betaald hoeft te worden.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing