Maybelline België lanceert branded content-serie op YouTube

Maybelline België lanceert branded content-serie op YouTube
  • Content
  • 31 okt 2018 @ 12:50
  • 13258 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentBranded contentVideoMakers

Cosmeticamerk Maybelline heeft een branded content videoreeks genaamd 'Make it Happen' op YouTube gelanceerd, die make-up trends uit New York naar de Belgische consument moet brengen. Brandboost, het inhouse online videobureau van Divimove, heeft de serie ontwikkeld en geproduceerd.

De video's worden wekelijks gepubliceerd in het Vlaams en het Frans en in elke video komt een ander type make-up aan bod. Influencers Audrey Marshmaloo en Camille Botten werken mee aan fase één van de reeks.

Annika Jubbega, senior new business development manager bij Brandboost, laat weten: 'Voor de cosmeticasector is YouTube de meest gebruikte zoekmachine ter wereld, meer nog dan Google. Het platform biedt Maybelline België een mooie kans om een eigen community op te bouwen en de dialoog aan te gaan met toekomstige klanten. De videoreeks op YouTube is onderdeel van een multiplatform-strategie die we aanvullen met content op Instagram en Facebook.'

Hannelore Verheyen, head of digital L'Oréal products bij Division, voegt daaraan toe: 'Dankzij deze strategie kunnen wij onze digitale aanwezigheid op social media versterken om beter aan te sluiten bij onze community. Bovendien krijgen we zo beter zicht op hun behoeften, zodat we alle vragen over cosmetica kunnen beantwoorden.'

Brandboost gaat Maybelline ook ondersteunen bij het optimaliseren en beheren van het YouTube-kanaal. Het online videobureau heeft sinds de oprichting in 2014 ruim duizend branded content campagnes geproduceerd voor merken als ING, Nestlé en Puma.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken