Born05 lanceert voice-bureau

Born05 lanceert voice-bureau
  • Content
  • 14 nov 2018 @ 18:36
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MakersNieuwkomersContent

Contentmarketingbureau Born05 lanceert Airborne, een (sub-)bureau dat zich volledig toelegt op voice- en audiotoepassingen vanuit merken. 'Met de opkomst van voice wordt audio een essentieel kanaal voor marketeers om de consument te bereiken.'

Dit vertelt Rogier IJzermans, CEO van Born05, aan MarketingTribune. 'Met Airborne willen wij merken helpen met het vinden van hun eigen geluid. In vorm en inhoud.'

'Voice brengt revolutie teweeg'

Aan het roer van Airborne staan Michiel Cremers als managing director en Marvin Jacobs als creative director. Cremers werkte in het verleden voor MassiveMusic waar hij de afdeling 'audio branding' heeft opgezet. Hij laat weten: 'Met de revolutie die voice teweeg gaat brengen, moeten marketeers nadenken over hoe ze klinken. Letterlijk dus; is de stem van jouw merk bijvoorbeeld mannelijk of vrouwelijk? Maar ook inhoudelijk: wat ga je vertellen en op welke momenten? Welk gevoel wil je overbrengen? Goede formats binnen het auditieve domein die van waarde zijn voor eindgebruikers, daarmee moet je je als merk gaan onderscheiden.'

Marvin Jacobs ontwikkelde vanuit Born05 branded podcasts voor onder meer het Rijksmuseum en KLM, waaronder het bekroonde The Journey. Jacobs: 'Daarvan hebben we geleerd dat je met het vertellen van goede verhalen een groot publiek aan je kunt binden. Gemiddeld wordt 80 procent van een episode beluisterd, bijna een half uur. Dat is ongekend in deze tijd van gefragmenteerde aandacht.'

De website is vandaag live gegaan. Bekijk 'm hier.

 
Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken