De Speld Talks: iedereen een basiscavia
- Content
- 27 nov 2018 @ 13:41
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VideoContentBranded content
- 27 nov 2018 @ 13:41
- Lucas Boon
De Speld heeft samen met Bunq een serie van twee branded video's gemaakt. De Speld Talks moet de 'inspirerende versie' van Ted Talks betekenen. De eerste video, waarin 'de basiscavia' centraal staat, is zojuist live gegaan.
In ieder mens zit een aangeboren verlangen naar vrijheid, vindt Bunq. De missie van de bank is gebruikers te bevrijden van grenzen en obstakels in traditioneel bankieren. Je kiest voor Bunq omdat je op zoek bent naar vrijheid. Vanuit deze gedachte is de satirische website De Speld aan de slag gegaan met een videoserie. De Speld Talks wil inhaken op de actualiteit; deze week begint TedX Amsterdam en ook het basisinkomen is weer in het nieuws.
In de eerste video (zie onder) legt denker en utopist Jurjen Velthuis uit hoe hij de wereld wil veranderen met één revolutionair idee: de basiscavia. 'Stress, depressie en armoede kunnen allemaal de wereld uit geholpen worden als iedereen een basiscavia krijgt. Onhaalbaar? Jurjen laat met een nauwkeurig uitgewerkt plan zien dat het juist realistisch is. In Finland hebben ze al jaren een basiscavia en dat is een heel schattig model.'
Jerome Kuijken, managing partner bij De Speld & Partners, laat weten: 'Wat een te gekke samenwerking is dit. We kregen de vrijheid van Bunq om echte De Speld-video's te maken. Op deze manier kunnen we onze doelgroep het beste aanspreken en met Bunq's merkboodschap in contact brengen. Bunq is met recht Bank of the Free.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- jerome kuijken
- ted talks
- bunq
- branded content
- branded video
- bank
- de speld talks
- de speld & partners
- branded content
- video
- de speld
- bankieren
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing