De Speld Talks: iedereen een basiscavia

De Speld Talks: iedereen een basiscavia
  • Content
  • 27 nov 2018 @ 13:41
  • 10377 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VideoContentBranded content

De Speld heeft samen met Bunq een serie van twee branded video's gemaakt. De Speld Talks moet de 'inspirerende versie' van Ted Talks betekenen. De eerste video, waarin 'de basiscavia' centraal staat, is zojuist live gegaan.

In ieder mens zit een aangeboren verlangen naar vrijheid, vindt Bunq. De missie van de bank is gebruikers te bevrijden van grenzen en obstakels in traditioneel bankieren. Je kiest voor Bunq omdat je op zoek bent naar vrijheid. Vanuit deze gedachte is de satirische website De Speld aan de slag gegaan met een videoserie. De Speld Talks wil inhaken op de actualiteit; deze week begint TedX Amsterdam en ook het basisinkomen is weer in het nieuws.

In de eerste video (zie onder) legt denker en utopist Jurjen Velthuis uit hoe hij de wereld wil veranderen met één revolutionair idee: de basiscavia. 'Stress, depressie en armoede kunnen allemaal de wereld uit geholpen worden als iedereen een basiscavia krijgt. Onhaalbaar? Jurjen laat met een nauwkeurig uitgewerkt plan zien dat het juist realistisch is. In Finland hebben ze al jaren een basiscavia en dat is een heel schattig model.'

Jerome Kuijken, managing partner bij De Speld & Partners, laat weten: 'Wat een te gekke samenwerking is dit. We kregen de vrijheid van Bunq om echte De Speld-video's te maken. Op deze manier kunnen we onze doelgroep het beste aanspreken en met Bunq's merkboodschap in contact brengen. Bunq is met recht Bank of the Free.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken