Mirjam van den Broeke (ex-Quote) start contentbureau

Mirjam van den Broeke (ex-Quote) start contentbureau
  • Content
  • 26 nov 2018 @ 15:23
  • 9754 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentPersonalia

Mirjam van den Broeke is een content- en communicatiebureau begonnen. Content Captain moet het adres voor MKB'ers met behoefte aan een (nieuwe) contentstrategie worden. Haar ervaring als hoofdredacteur bij zakenblad Quote (2011-2016) wil Van den Broeke hierop toepassen.

Meest recent werkte ze een jaar als online chef bij Harper's Bazaar. Haar carrière bij Quote heeft Van den Broeke gemotiveerd om zelf te gaan ondernemen. 'Ik heb in mijn journalistieke carrière ontzettend veel verhalen gehoord van succesvolle ondernemers die 'gewoon' een keer zijn begonnen. No guts, no glory. Dit heeft me geïnspireerd om het zelf ook 'gewoon' te gaan doen.'

Van den Broeke stelt dat er talloze ondernemers zijn met een groot bedrijf en omzet of impact, die toch maar hooguit vijf werknemers op de loonlijst hebben staan. 'Zulke ondernemers doen dikwijls deals of projecten met een grote maatschappelijke of zakelijke relevantie maar zijn, mede door hun kleine bedrijfsbezetting, vaak nauwelijks bezig met hun communicatie en PR, laat staan dat ze grip hebben op hun aanwezigheid in de pers. Als oud-redacteur en -hoofdredacteur weet ik waar journalisten naar op zoek zijn en hoe je ze nieuwsgierig kunt maken.'

Van den Broeke wil zich met Content Captain dan ook op dit soort ondernemingen richten. 'Denk aan vastgoedbeleggers, financiële bedrijven, maar ook start-ups en andere midden- en kleinbedrijven.' Ga voor meer informatie naar de website.


Het logo van Content Captain.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken