Onderzoek: 50+'ers willen branded content met veel beeld

Onderzoek: 50+'ers willen branded content met veel beeld
  • Content
  • 7 nov 2018 @ 12:46
  • 8749 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentBranded content

Branded content met een beeldverhouding van 30% tekst en 70% beeld zet 50+'ers in sterkere mate aan tot overweging van het kopen van een product dan advertorials met meer dan 50% tekst. Dit blijkt uit onderzoek van Bindinc Kenniscentrum naar contentmarketing binnen print.

Het onderzoek is in opdracht van Bindinc uitgevoerd door Kantar Public onder ruim 700 respondenten in de leeftijd van 50-80 jaar.

Interesse belangrijkste trigger

De afgelopen vijf jaar is de interesse in vakanties en reizen en voeding onder de 50-plusdoelgroep sterk toegenomen. Interesse blijkt een belangrijke trigger te zijn om branded content te lezen, want zeven op de tien 50-plussers geven aan alleen branded content te lezen als het onderwerp ze interesseert (70%). Als men er iets nieuws van kan leren (28%) en als er een kortingsactie of aanbieding aan vastzit (26%) worden ook relatief vaak genoemd als redenen om branded content te lezen.

Beeld-tekstverhouding heeft invloed op productoverweging

In het onderzoek zijn verschillende aspecten binnen branded content meegenomen, namelijk het type content binnen de advertorial, wel of geen call to action, de geloofwaardigheid van het merk, gebruikte personen in de advertorial en het belang van de herkenning van de adverteerder. Al deze elementen zijn gewaardeerd op hun overweging door de respondent. Zo blijkt een juiste verhouding van beeld en tekst essentieel voor de overweging van een product of dienst. Advertorials met een beeld-tekstverhouding van 30% vs 70% worden het beste overwogen. Ook wordt branded content met veel wisselende beelden met een hoger rapportcijfer beoordeeld. Teveel beeld werkt echter averechts, omdat de branded content dan teveel op een traditionele advertentie gaat lijken.

In januari vindt er een rondetafelgesprek plaats waar verder wordt ingegaan op het thema branded content. Download de whitepaper hier.

 
Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken