Onderzoek influencer marketing: man kijkt, klikt en koopt

Onderzoek influencer marketing: man kijkt, klikt en koopt
  • Content
  • 22 nov 2018 @ 11:15
  • 11990 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InfluencermarketingContent

Ondanks dat het merendeel van influencer marketing content gericht is op vrouwen, blijkt juist de man de meest actieve bezoeker van blogs en vlogs. Dit blijkt uit onderzoek van influencer marketingbureau Xmple onder duizend Nederlanders in de leeftijd 18-40 jaar.

In het onderzoek komen mannen als grootste bezoekers van blogs en vlogs naar voren, in vergelijking tot vrouwen (78,2% vs 63,2%). Ook praten mannen vaker over wat ze hebben gelezen of gezien (76,7% vs 60,9%). Waar vrouwen zich meer laten inspireren (74,7% vs 68,6%), doen juist mannen vaker aankopen naar aanleiding van influencer content (67,7% vs 57,1%). De percentages laten een duidelijk verschil zien tussen mannen en vrouwen in hun online shopgedrag.

Verbondenheid

Patrick Wessels, consumentenpsycholoog, laat weten: 'Mannen zijn doelgerichter, maar tegelijkertijd ook gevoelig voor status en verbondenheid. Wanneer een man verbondenheid vindt met een influencer waar hij naar opkijkt, is de aankoop van aangeprezen product X snel gedaan: mannen kijken, klikken, kopen. Vrouwen daarentegen hanteren een meer georiënteerde aanpak, gecombineerd met een zeer uitgebreid aanbod. Dit leidt vaak tot meer overwegingen en een uitgestelde aankoop.'

 

Lees ook: Talpa Network: 'Influencer marketing werkt'

 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken