Talpa Network: 'Influencer marketing werkt'

Talpa Network: 'Influencer marketing werkt'
  • Content
  • 21 nov 2018 @ 10:52
  • 12154 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InfluencermarketingContent

Influencer aanbevelingen hebben een positief effect op gedrag KPI's. Eén op de drie consumenten koopt een product naar aanleiding van een dergelijke aanbeveling. Dit wijst onderzoek van Talpa Network in samenwerking met DVJ Insights uit.

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 926 jongeren in de leeftijd van 13 tot en met 34 jaar. Leonie Belderbos, sales manager S1, laat weten: 'De rol die influencers spelen in het medialandschap wordt almaar groter en dit onderzoek geeft klanten en onszelf de onderbouwing om uitspraken te doen over de effectiviteit van influencer marketing.' Uit de resultaten bleek ook dat 70% van de ondervraagden vindt dat influencer aanbevelingen beter of in ieder geval net zo goed werken als advertenties via traditionele media zoals print, tv en radio. Daarnaast blijkt dat er een versterkend effect bestaat tussen reclame via traditionele media en reclame via influencers.

Influencers lovers

Ralph Sluis, senior consultent media bij DVJ Insights, voegt daaraan toe: 'Er is al veel geschreven over de rol die influencers hebben in het leven van jongeren. Er was echter nog weinig bekend over het mogelijke effect van deze rol in het communicatieproces. Uit het onderzoek blijkt dat de jongeren, en met name de 'influencers lovers', aanzienlijk positiever zijn over influencer aanbevelingen dan over meer traditionele vormen van media. Dit uit zich in hoge scores op gedrag KPI's. En dit zorgt ervoor dat de inzet van influencers een sterke aanvulling kan zijn op de media die meer op eerdere fasen van de funnel zijn gericht.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken