Amnesty International lanceert glossy

Amnesty International lanceert glossy
  • Content
  • 12 dec 2018 @ 09:41
  • 10551 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MakersContent

Amnesty International heeft Glamoria gelanceerd, een eenmalig magazine over de hopeloze situatie in de Griekse vluchtelingenkampen. Doel is om handtekeningen te verzamelen voor de petitie 'Kijk niet weg'. Verantwoordelijk bureau is Tosti Creative.

Glamoria ziet er op het eerste oog uit als een glossy, maar het magazine draait vooral om de onmenselijke situatie waarin de bijna 16.000 vluchtelingen op de Griekse eilanden verkeren. De toon is cynisch en als parodie bedoeld, zo zijn er in de glossy ook 'shopping pagina's' ingeruimd met musthaves om te overleven in het vluchtelingenkamp. De petitie 'Kijk niet weg' is inmiddels door ruim 42.000 Nederlanders ondertekend.

Diverse BN'ers zijn te bewonderen in de glossy. 'Prettige vakantie!', luidt de column die Youp van 't Hek heeft geschreven. Jet van Nieuwkerk legt uit waarom zij haar kantoor beschikbaar stelt voor het inzamelen van kleding en in een open brief vertelt Peter R. de Vries waar zijn respect en bewondering voor vluchtelingen vandaan komt.

De cover wordt gesierd door actrice Jouman Fattal, die eerder dit jaar een Gouden Kalf-nominatie in de wacht sleepte voor haar hoofdrol in de serie Zuidas. Fattal was vier jaar oud toen ze moest vluchten voor het regime van president Assad. Ze woonde bijna twee jaar in verschillende azc's en groeide daarna op in 't Gooi. 'Onrecht is universeel en doordat de geschiedenis zich herhaalt, kan het elk volk overkomen. Wat als het Nederlanders waren geweest?', zo laat Fattal weten.

Petitie

Met de glossy hopen de initiatiefnemers Amnesty International en Tosti Creative extra handtekeningen te verzamelen voor de petitie 'Kijk niet weg'. Eduard Nazarski, directeur van Amnesty International, laat weten: 'Er verblijven bijna 4.000 mensen in het kamp Vathi op Samos, terwijl dit maar berekend is op 648 mensen. De omstandigheden zijn er erbarmelijk en met de vierde winter voor de deur wordt de situatie alleen maar erger.' 

Glamoria is online te lezen en wordt daarnaast in diverse steden gedistribueerd

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken