Foot Locker kiest voor Virtue

Foot Locker kiest voor Virtue
  • Content
  • 4 dec 2018 @ 13:59
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VideoContentCampagnes

Foot Locker lanceert vandaag een 'holiday campagne', die de connectie van het sportkledingmerk met de jeugd- en sneakercultuur moet demonstreren. Verantwoordelijk bureau is Virtue (onderdeel van Vice).

Het resultaat is een initiatief waarin opkomende artiesten zich uiten door het samenstellen van hun eigen 'capsule collections'. Deze drie collecties worden vandaag gelanceerd in de vorm van een muziekvideo van Zwitserse rapper Di Meh (foto), de in Milaan gevestigde band Threesome en creative studio Sucuk und Bratwurst uit Frankfurt.

Perre van den Brink, managing director bij Virtue, laat weten: 'Door op te groeien in een wereld met oneindig veel keuzemogelijkheden, weten we dat Gen Z en millennials andere verwachtingen hebben van reclame. Ze kiezen niet alleen voor sneakers, maar ook voor de missie van een merk. Omdat Virtue is geboren vanuit Vice, weten we als geen ander hoe je relevante verhalen kunt vertellen die bij deze doelgroep resoneren. We zijn zelf opgegroeid met het Foot Locker-merk en voelen ons vereerd dat we hen kunnen helpen om de connectie met cultuur te versterken.'

 



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken