Hertog Jan lanceert online platform voor bierliefhebber
- Content
- 4 dec 2018 @ 11:26
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentStorytellingFood
- 4 dec 2018 @ 11:26
- Lucas Boon
Hertog Jan heeft de Digitale Rijpingskelder gelanceerd, een platform dat bierliefhebbers moet helpen hun flessen thuis te rijpen en te volgen. Isobar is verantwoordelijk voor concept en ontwikkeling.
Hoe het in zijn werk gaat: na het invullen van het brouwjaar en de productie die op de fles staat, helpt 'meesterbrouwer' Gerard van den Broek met het vinden van de juiste plek om de fles thuis weg te leggen en bepaal je een rijpingsdoel. Elk voltooid jaar geeft toegang tot een nieuw hoofdstuk waarin Van den Broek vertelt over de smaakevolutie in de fles en het degusteren (proeven, red.) van het bier.
Storytelling
Hertog Jan Grand Prestige is een van de weinige bieren die langer gerijpt kan worden. Van den Broek kwam in 2001 per toeval achter de smaakevolutie van dit bier toen hij voor de verbouwing van de brouwerij ruimte moest maken in de overstromingskelder, waar nog enkele vergeten flessen lagen. Dit verhaal is sindsdien onderdeel van de storytelling rondom het biermerk. Geïnspireerd door het verhaal kwamen er steeds vaker vragen van consumenten over hoe het beste een fles Grand Prestige thuis te rijpen. Deze behoefte leidde uiteindelijk tot het concept van de Digitale Rijpingskalender.
Van den Broek laat weten: 'Sinds 2001 liggen er talloze flessen te rijpen in de kelder onder onze brouwerij in Arcen. Ik ben er trots op dat we nu ook bierliefhebbers gaan helpen thuis hun eigen fles te rijpen en tijdens het wachten voorbereiden op een mooie smaaksensatie.'
Chris Baylis, ECD Isobar, voegt daaraan toe: 'Hertog Jan staat bekend om zijn grote fanbase en dit platform is dan ook voor hen gemaakt. Niet veel merken hebben het lef om een website te maken die zes jaar geduld vraagt van de bezoeker. Hertog Jan omarmde direct het idee van de Digitale Rijpingskelder, dat perfect past bij hun belofte 'Uit liefde voor bier'. Zo ontstond de mooie balans tussen storytelling, branding en service.'
Met een digitale campagne, communicatie on-pack, winkelvloer activatie en aanwezigheid in de brouwerijwinkel moet de Digitale Rijpingskelder integraal onderdeel van Grand Prestige als bier. Ga naar de website voor meer informatie.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing