Kia lanceert branded content-reeks

Kia lanceert branded content-reeks
  • Content
  • 5 dec 2018 @ 11:18
  • 10820 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branded contentContent

Automerk Kia viert zijn 25e verjaardag en lanceert daarom in samenwerking met XXS Amsterdam een branded content-reeks genaamd 'The Power of 25'. In de eerste film zien we Johnny de Mol in gesprek gaan met 'een bijzondere gesprekspartner'.

Ze blikken samen terug op hun 25e levensjaar en geven antwoord op de vraag: wat zou je jezelf willen vertellen als je weer 25 was? Het automerk wil op deze manier stilstaan bij zijn 25-jarig jubileum. Een bijzondere leeftijd, vindt Kia zelf. Maaike Aarts, manager communications & PR, laat weten: 'Op je 25e sta je midden in het leven. The Power of 25, noemen we dat. Je bent oud genoeg om de juiste keuzes te maken en jong genoeg om de wereld te willen veroveren. We zijn daarom op zoek gegaan naar krachtige verhalen die dit gevoel omarmen. Een mentaliteit die past bij het merk.'

Vanuit eerder genoemde overtuiging is een concept ontstaan waarin de Kia-ambassadeurs gesprekspartners ontvangen in ieder een eigen film. Tijdens een autorit door een Nederlands landschap blikken zij terug op hun 25e en delen ze levensadviezen. In de eerste film uit de reeks gaat Johnny de Mol (39) in gesprek met Akram Beiramvand (56). Zij zat op haar 25e in de gevangenis omdat ze vocht voor mensenrechten in Iran. Paul van Uden, creatief bij XXS, zegt daarover: 'Een groter contrast tussen Akram's tijd in de gevangenis en het leven van Johnny toen hij 25 was, bestaat er bijna niet. Dat maakt het een bijzonder gesprek.'

 



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken