Lisette van Eijk hoofdredacteur Vice Benelux

Lisette van Eijk hoofdredacteur Vice Benelux
  • Content
  • 18 dec 2018 @ 09:21
  • 7681 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MakersContentPersonalia

Lisette van Eijk (33) is de nieuwe hoofdredacteur van Vice Benelux. Van Eijk is al sinds 2013 werkzaam bij het mediabedrijf, waar ze destijds begon als stagiair op de redactie.

Vervolgens was ze content manager, managing editor en de afgelopen maanden interim hoofdredacteur. Van Eijk gaat de redacties in Amsterdam en Brussel leiden en wordt verantwoordelijk voor alle negen digitale mediamerken van Vice Benelux, te weten Vice.com, Broadly, Noisey, Munchies, i-D, Vice Sports, Motherboard, Tonic en Vice Money.

Van Eijk laat weten: 'Ik heb de afgelopen maanden al veel met onze redacteuren gepraat over wat we als Vice willen vertellen. We blijven natuurlijk doen waar we goed in zijn: verhalen vertellen die een ander perspectief bieden op zaken als de LHBT+-gemeenschap, drugs of het studentenleven. Daarnaast willen we meer van ons laten horen over onderwerpen als geestelijke gezondheid, migratie en online veiligheid en privacy. We vinden het belangrijk om deel te zijn van het gesprek over dit soort kwesties. We doen dat ook door deze verhalen op nieuwe manieren te brengen, zoals met audioartikelen en eigen podcasts.'

Sjoerd Raaijmakers, CEO van Vice Benelux, voegt daaraan toe: 'In het nieuwe jaar blijven we proberen positieve verandering teweeg te brengen in het leven van jonge mensen met alle mogelijke vormen van content. Lisette is de juiste persoon om redacties in Amsterdam en Brussel te leiden.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken