Oprichter Holland Herald (KLM) overleden

Oprichter Holland Herald (KLM) overleden
  • Content
  • 27 dec 2018 @ 10:02
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentMakers

Jean-Jacques van Belle is gisteren (26 december) in Amsterdam overleden. Hij was de oprichter van Holland Herald, het 'in-flight magazine' van KLM. Van Belle is 88 jaar oud geworden.

Van Belle's carrière startte op zijn 22ste, toen hij met 200 dollar op zak naar New York vertrok en de ene deal na de andere sloot, zo meldt het Parool. Zo zette hij een grote Nederlandse bloemenshow op in het warenhuis Macy's in Los Angeles en handelde in Britse landbouwmachines in Latijns Amerika.

Het idee voor een Engelstalig tijdschrift met Nederlandse inhoud voor in KLM -vliegtuigen kwam in de jaren '60, toen Van Belle in Stockholm kennismaakte met de Scandinavian Times, een krant die was opgezet door Amerikaanse marineofficieren met vriendinnen in Denemarken.

Grand Prix

Het eerste nummer van Holland Herald zag in 1966 het levenslicht, het staat hiermee bekend als het langstlopende inflight magazine ter wereld. In de loop der jaren is Holland Herald meermalen in de prijzen gevallen, meest recent in november dit jaar in de categorie Fotografie bij de Grand Prix Content Marketing. Het magazine wordt sinds 2014 gemaakt door Hearst Create.

Op de foto Jean-Jacques van Bele samen met schaatser Joan Haanappel in het Hilton Amsterdam na de bekendmaking van hun verloving (via ANP).


UPDATE

Jean-Jacques van Belle blijkt nog in leven. Dat meldt NRC op vrijdag 18 januari. De krant trof Van Belle in Albanië, nadat hij zich had gemeld op de Nederlandse ambassade in Tirana.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken