Jumbo lanceert kinderkookboek
- Content
- 17 jan 2019 @ 10:11
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - InfluencermarketingContent
- 17 jan 2019 @ 10:11
- Lucas Boon
Jumbo lanceert 'Helden in de Keuken', een kinderkookboek met de favoriete recepten van bekende influencers. Doel is om kinderen spelenderwijs te leren koken.
De supermarkt wil hiermee antwoord geven op de dagelijks terugkerende vraag 'wat eten we?'. Met de recepten en tips van hun 'helden' kunnen zij zo direct aan de slag en zetten ze met een beetje hulp van hun ouders een lekkere en gezonde maaltijd op tafel.
Maatschappelijke onderwerpen
Het concept voor het kookboek is volledig bedacht door kinderen. Naast recepten bevat het boek ook ruimte om gespaarde stickers van hun zojuist genoemde helden in te plakken. Frits van Eerd, CEO van Jumbo, laat weten: 'Dit is een van de initiatieven die zijn voortgevloeid uit onze Raad van Kinderen. Jongeren hebben de toekomst en het is prachtig hoe zij ons scherp houden met plannen voor de komende tijd. Dat gaat om allerlei maatschappelijke onderwerpen. Zo geven kinderen aan dat ze meer betrokken willen worden bij de keuze voor lekkere én gezonde maaltijden. Deze spaaractie speelt helemaal in op die vraag.'
Douwe Bob.
De jonge bedenkers van het kookboek maakten gisteren samen met influencer Dylan Haegens het eerste gerecht klaar. Zijn 'pompeuze pompoencouscous' bleek een groot succes én makkelijk te bereiden. Andere influencers die in het kookboek staan zijn onder meer zangers Douwe Bob en Ronnie Flex en F1-coureur Max Verstappen.
Over de Raad van Kinderen
Jumbo heeft sinds 2011 een Raad van Kinderen, een initiatief van Missing Chapter Foundation. De raad staat onder leiding van prinses Laurentien. De gedachte achter dit initiatief is dat kinderen een gelijkwaardige stem krijgen in de beslissingen die van invloed zijn op hun leven, nu en in de toekomst.
Op de foto boven de heren van StukTV en Monica Geuze.
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- kinderkookboek
- douwe bob
- stuktv
- kinderen
- jumbo
- influencers
- ronnie flex
- supermarkt
- max verstappen
- helden
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing