Jumbo lanceert kinderkookboek

Jumbo lanceert kinderkookboek
  • Content
  • 17 jan 2019 @ 10:11
  • 10660 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InfluencermarketingContent

Jumbo lanceert 'Helden in de Keuken', een kinderkookboek met de favoriete recepten van bekende influencers. Doel is om kinderen spelenderwijs te leren koken.

De supermarkt wil hiermee antwoord geven op de dagelijks terugkerende vraag 'wat eten we?'. Met de recepten en tips van hun 'helden' kunnen zij zo direct aan de slag en zetten ze met een beetje hulp van hun ouders een lekkere en gezonde maaltijd op tafel.

Maatschappelijke onderwerpen

Het concept voor het kookboek is volledig bedacht door kinderen. Naast recepten bevat het boek ook ruimte om gespaarde stickers van hun zojuist genoemde helden in te plakken. Frits van Eerd, CEO van Jumbo, laat weten: 'Dit is een van de initiatieven die zijn voortgevloeid uit onze Raad van Kinderen. Jongeren hebben de toekomst en het is prachtig hoe zij ons scherp houden met plannen voor de komende tijd. Dat gaat om allerlei maatschappelijke onderwerpen. Zo geven kinderen aan dat ze meer betrokken willen worden bij de keuze voor lekkere én gezonde maaltijden. Deze spaaractie speelt helemaal in op die vraag.'


Douwe Bob.

De jonge bedenkers van het kookboek maakten gisteren samen met influencer Dylan Haegens het eerste gerecht klaar. Zijn 'pompeuze pompoencouscous' bleek een groot succes én makkelijk te bereiden. Andere influencers die in het kookboek staan zijn onder meer zangers Douwe Bob en Ronnie Flex en F1-coureur Max Verstappen.

Over de Raad van Kinderen

Jumbo heeft sinds 2011 een Raad van Kinderen, een initiatief van Missing Chapter Foundation. De raad staat onder leiding van prinses Laurentien. De gedachte achter dit initiatief is dat kinderen een gelijkwaardige stem krijgen in de beslissingen die van invloed zijn op hun leven, nu en in de toekomst.

Op de foto boven de heren van StukTV en Monica Geuze.

Ga voor meer informatie naar de website.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken