MassiveMusic ontwikkelt geluidsidentiteit voor Randstad
- Content
- 22 jan 2019 @ 06:19
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - StrategieContent
- 22 jan 2019 @ 06:19
- Lucas Boon
Muziekbureau MassiveMusic heeft voor Randstad een nieuwe geluidsidentiteit ontwikkeld. Het uitzendbureau heeft nu een 'anthem' en soundlogo als muzikale ondersteuning voor het merk.
De sonic identity moet de merkpropositie 'Human Forward' versterken. Randstad spreekt van een onmisbaar onderdeel van de merkbeleving.
Randstad, dat in 1960 is opgericht, had muziek altijd al hoog in het vaandel staan. Toen het een internationale speler werd, resulteerde dat in het gebruik van het nummer 'Good To Know You'. Met de recente introductie van de nieuwe merkbelofte 'Human Forward' ontstond de behoefte aan een nieuw op maat gecomponeerd geluid.
Luc van Stiphout, head of music & brands bij MassiveMusic, laat weten: 'Een jaar geleden gaf Randstad ons een heldere briefing: help het merk versterken door het strategisch inzetten van muziek en geluid. Ze zochten een eigen geluid met de focus op het verbinden van klanten en kandidaten door authenticiteit en emotie. Het resultaat is een sonic identity dat zorgt voor consistentie en cohesie van alle touchpoints, zowel extern als intern naar hun 39.000 werknemers die zijn verspreid over 39 landen.'
MassiveMusic bedacht een idee voor een duet, waarin een man en vrouw zingen over het samen vooruit gaan en het realiseren van hun echte potentieel, zowel op werk- als privégebied. Het duet breidt zich uiteindelijk uit tot een groot koor dat moet staan voor Randstad zelf.
Joost Schriever, global director marketing bij Randstad, zegt: 'Ik ben trots op ons anthem. We noemen het zo omdat het meer is dan een lied; het is het muzikale DNA van het merk Randstad dat zal worden ingezet bij oneindig veel applicaties.'
Soundlogo
MassiveMusic componeerde daarnaast een afgeleid soundlogo, dat wordt ingezet als afsluiter van alle toekomstige communicatie uitingen. Het melodische logo werd gecomponeerd om het sentiment van 'Human Forward' en het begrip 'True Potential' te onderstrepen. Daardoor viel de keuze op een einde met een positieve opleving in de notatie.
De nieuwe sonic identity rolt zich uit over diverse touchpoints, waaronder UI en UX geluiden voor online notificaties, mobiele alerts, muziek voor sociale media, TV, radio en evenement, maar bijvoorbeeld ook ringtones.
MassiveMusic ontwikkelde in november vorig jaar een geluidsidentiteit voor Philips, lees hier terug.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing