NS lanceert WhatsApp-thriller
- Content
- 23 jan 2019 @ 10:02
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - AppsContent
- 23 jan 2019 @ 10:02
- Lucas Boon
NS lanceert 'Ontspoord', een WhatsApp-thriller waarop reizigers een week lang een 'bloedstollende klopjacht' kunnen volgen.
Deelnemers volgen het personage Sarah, die na een werkborrel per ongeluk iets ziet wat ze niet had mogen zien en verdwijnt. Lukt het haar om haar onschuld te bewijzen voor ze gevonden wordt?
Het verhaal bestaat uit ongeveer 210 berichten (tekst, foto en video) die gedurende de komende week gedeeld worden. Tijdens de ochtendspits van aanstaande maandag (28 januari) verschijnen de eerste berichten van Ontspoord. Tussen de appjes van familie, vrienden of collega’s maken lezers kennis met de verschillende personages. Als de week vordert ontvouwt een 'bloedstollende klopjacht'. Vrijdagmiddag (1 februari) is de ontknoping ‘en zal geen WhatsApp-timeline meer hetzelfde voelen’.
Treinvermaak
Gerjan Vasse, hoofd mediarelaties bij NS, over de totstandkoming van de campagne: 'We zien dat veel van onze reizigers lezen tijdens hun reis, zowel hardcopy als digitaal. Deze twee hebben we gecombineerd in een nieuwe vorm van treinvermaak, de treintriller. Speciaal bedacht voor onze social-volgers. Na een brainstorm met ons socialbureau JohnnyWonder, hebben zij Melle Runderkamp in de arm genomen voor het script.'
Aanmelden voor Ontspoord is anoniem en kan tot uiterlijk zondag 27 januari 20.00 uur. Kijk op ns.nl/ontspoord voor meer informatie.
Credits
Opdrachtgever: Nederlandse Spoorwegen
Bureau: Johnny Wonder
Concept: Johnny Wonder i.s.m. Rob Voortman
Scenario: Melle Runderkamp
Scenario bewerking: Johnny Wonder
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
- Sterk, creatief en vol lef - ANWB... 11-04-2025
- McDonald’s laat lef en... 09-04-2025
- Heineken introduceert ‘The Flipper’... 09-04-2025
- Fjällräven opnieuw verkozen tot... 07-04-2025
- Jennifer Hoffman promoot duurzame... 02-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management