NS lanceert WhatsApp-thriller

NS lanceert WhatsApp-thriller
  • Content
  • 23 jan 2019 @ 10:02
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • AppsContent

NS lanceert 'Ontspoord', een WhatsApp-thriller waarop reizigers een week lang een 'bloedstollende klopjacht' kunnen volgen.

Deelnemers volgen het personage Sarah, die na een werkborrel per ongeluk iets ziet wat ze niet had mogen zien en verdwijnt. Lukt het haar om haar onschuld te bewijzen voor ze gevonden wordt?

Het verhaal bestaat uit ongeveer 210 berichten (tekst, foto en video) die gedurende de komende week gedeeld worden. Tijdens de ochtendspits van aanstaande maandag (28 januari) verschijnen de eerste berichten van Ontspoord. Tussen de appjes van familie, vrienden of collega’s maken lezers kennis met de verschillende personages. Als de week vordert ontvouwt een 'bloedstollende klopjacht'. Vrijdagmiddag (1 februari) is de ontknoping ‘en zal geen WhatsApp-timeline meer hetzelfde voelen’.

Treinvermaak

Gerjan Vasse, hoofd mediarelaties bij NS, over de totstandkoming van de campagne: 'We zien dat veel van onze reizigers lezen tijdens hun reis, zowel hardcopy als digitaal. Deze twee hebben we gecombineerd in een nieuwe vorm van treinvermaak, de treintriller. Speciaal bedacht voor onze social-volgers. Na een brainstorm met ons socialbureau JohnnyWonder, hebben zij Melle Runderkamp in de arm genomen voor het script.'

Aanmelden voor Ontspoord is anoniem en kan tot uiterlijk zondag 27 januari 20.00 uur. Kijk op ns.nl/ontspoord voor meer informatie.

Credits

Opdrachtgever: Nederlandse Spoorwegen
Bureau: Johnny Wonder
Concept: Johnny Wonder i.s.m. Rob Voortman
Scenario: Melle Runderkamp
Scenario bewerking: Johnny Wonder

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken