Branded Content Event 2019: VI-sponsor Bavaria wil serieus biermerk zijn

Branded Content Event 2019: VI-sponsor Bavaria wil serieus biermerk zijn
  • Content
  • 31 jan 2019 @ 11:57
  • 12471 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementBranded Content EventBranded content

Branded Content Event 2019 is in volle gang. Ruim 600 branded content-professionals weten vandaag hun weg naar DeFabrique in Utrecht te vinden. Wat viel tot nu toe op?

Filosoof en cabaretier Paul Smit opende de dag. De grappige foto's en filmpjes vlogen de zaal om de oren. Het eerste kwartier was het even zoeken naar de link met contentmarketing, maar daar kwam Smit's advies aan marketeers dan: houd het simpel. En blijf herhalen. Als voorbeeld nam hij Donald Trump, die soms in één minuut tijd wel vijftien keer dezelfde boodschap weet te verkondigen. Smit sloot zijn talk af met een paar treffende Guns 'N Roses en Deep Purple imitaties. De zaal was wakker geschud.

Wellicht lastig te overtreffen voor de meer bescheiden Marieke Nijhoff, CMO van NS. 'Iedereen klaagt altijd over NS, en dat hoort ook een beetje bij ons', opende ze moedig. In zijn marketing focust NS nu op lang in plaats van kort. Dat wil zeggen: geen tv-commercials met Nick & Simon meer, maar relevante contentmarketing in de vorm van apps, video's en magazines waarin de reiziger centraal moet staan. 'Ik durf tegenwoordig op feestjes weer te vertellen dat ik bij NS werk.'

Wc-eend

Na de koffiebreak maakte Wilfred Genee van Veronica Inside zijn opwachting. Het populaire voetbalprogramma is recent verhuisd van RTL naar Talpa. Voor Bavaria het juiste moment om een samenwerking aan te gaan, waar eerder Jupiler en Amstel sponsor van VI waren. Bavaria hoopt met dit sponsorship als biermerk serieus genomen te worden, zo liet een collega van mediabureau Mindshare weten. 'Dan zit je bij ons wel goed, haha!', aldus Genee. De sarcastische presentator nam zichzelf voortdurend op de hak. 'Dit wordt natuurlijk weer keihard 'wij van wc-eend adviseren wc-eend'.' Slim, op die manier zal niemand het hem kwalijk nemen dat hij met zijn talk niet echt de diepte in wist te gaan.

 

Branded Content Event duurt nog tot vanmiddag 17:00 uur. Ga naar de website voor meer informatie.

Afbeelding via Sjaak Hoogkamer.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken