Branded Content Event 2019: VI-sponsor Bavaria wil serieus biermerk zijn
- Content
- 31 jan 2019 @ 11:57
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - EvenementBranded Content EventBranded content
- 31 jan 2019 @ 11:57
- Lucas Boon
Branded Content Event 2019 is in volle gang. Ruim 600 branded content-professionals weten vandaag hun weg naar DeFabrique in Utrecht te vinden. Wat viel tot nu toe op?
Filosoof en cabaretier Paul Smit opende de dag. De grappige foto's en filmpjes vlogen de zaal om de oren. Het eerste kwartier was het even zoeken naar de link met contentmarketing, maar daar kwam Smit's advies aan marketeers dan: houd het simpel. En blijf herhalen. Als voorbeeld nam hij Donald Trump, die soms in één minuut tijd wel vijftien keer dezelfde boodschap weet te verkondigen. Smit sloot zijn talk af met een paar treffende Guns 'N Roses en Deep Purple imitaties. De zaal was wakker geschud.
Wellicht lastig te overtreffen voor de meer bescheiden Marieke Nijhoff, CMO van NS. 'Iedereen klaagt altijd over NS, en dat hoort ook een beetje bij ons', opende ze moedig. In zijn marketing focust NS nu op lang in plaats van kort. Dat wil zeggen: geen tv-commercials met Nick & Simon meer, maar relevante contentmarketing in de vorm van apps, video's en magazines waarin de reiziger centraal moet staan. 'Ik durf tegenwoordig op feestjes weer te vertellen dat ik bij NS werk.'
Wc-eend
Na de koffiebreak maakte Wilfred Genee van Veronica Inside zijn opwachting. Het populaire voetbalprogramma is recent verhuisd van RTL naar Talpa. Voor Bavaria het juiste moment om een samenwerking aan te gaan, waar eerder Jupiler en Amstel sponsor van VI waren. Bavaria hoopt met dit sponsorship als biermerk serieus genomen te worden, zo liet een collega van mediabureau Mindshare weten. 'Dan zit je bij ons wel goed, haha!', aldus Genee. De sarcastische presentator nam zichzelf voortdurend op de hak. 'Dit wordt natuurlijk weer keihard 'wij van wc-eend adviseren wc-eend'.' Slim, op die manier zal niemand het hem kwalijk nemen dat hij met zijn talk niet echt de diepte in wist te gaan.
Branded Content Event duurt nog tot vanmiddag 17:00 uur. Ga naar de website voor meer informatie.
Afbeelding via Sjaak Hoogkamer.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- paul smit
- branded content
- defabrique
- wilfred genee
- ns
- marieke nijhoff
- veronica inside
- branded content event
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing