The Carters verleiden jeugd tot museumbezoek

The Carters verleiden jeugd tot museumbezoek
  • Content
  • 4 jan 2019 @ 15:09
  • 9367 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VideoContentKunst & Cultuur

Het Louvre in Parijs heeft in 2018 een recordaantal van 10,2 miljoen bezoekers mogen ontvangen, dat is 25% meer dan het jaar ervoor. De muziekvideo 'Apeshit' van Beyoncé en Jay-Z heeft hier ongetwijfeld aan bijgedragen.

De video, waarin het popduo in het museum te zien is, kwam afgelopen zomer uit en is inmiddels goed voor bijna 150 miljoen weergaven. Het Louvre heeft voor de gelegenheid een tour door het museum gemaakt, die langs alle kunstwerken die in de video te bewonderen zijn voert. Het afgelopen jaar was meer dan de helft van de bezoekers van het Louvre onder de 30 jaar, 20% zelfs onder de 18.

Ter vergelijking: het Rijksmuseum trok vorig jaar 2,3 miljoen bezoekers. Het vorige record van het Louvre met 9,7 miljoen bezoekers komt uit 2012. Het Louvre staat al jaren bekend als het populairste museum ter wereld.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken