The Carters verleiden jeugd tot museumbezoek
- Content
- 4 jan 2019 @ 15:09
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VideoContentKunst & Cultuur
- 4 jan 2019 @ 15:09
- Lucas Boon
Het Louvre in Parijs heeft in 2018 een recordaantal van 10,2 miljoen bezoekers mogen ontvangen, dat is 25% meer dan het jaar ervoor. De muziekvideo 'Apeshit' van Beyoncé en Jay-Z heeft hier ongetwijfeld aan bijgedragen.
De video, waarin het popduo in het museum te zien is, kwam afgelopen zomer uit en is inmiddels goed voor bijna 150 miljoen weergaven. Het Louvre heeft voor de gelegenheid een tour door het museum gemaakt, die langs alle kunstwerken die in de video te bewonderen zijn voert. Het afgelopen jaar was meer dan de helft van de bezoekers van het Louvre onder de 30 jaar, 20% zelfs onder de 18.
Ter vergelijking: het Rijksmuseum trok vorig jaar 2,3 miljoen bezoekers. Het vorige record van het Louvre met 9,7 miljoen bezoekers komt uit 2012. Het Louvre staat al jaren bekend als het populairste museum ter wereld.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing