YouTubers 'Pittig Belegen' triggeren plusser met humor

YouTubers 'Pittig Belegen' triggeren plusser met humor
  • Content
  • 15 jan 2019 @ 09:06
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodStorytellingYouTube

Heidi Sonneborn en Nicole Prinz zijn na 40 jaar vriendschap het YouTube-kanaal 'Pittig Belegen' begonnen: een grappig en informatief vlog voor en over 50+ vrouwen. En mannen. Intussen 45 video's verder wordt gezocht naar nieuwe marketingpartnerships en naar extra volgers.

Stel julliezelf graag even voor.
‘Wij zijn Heidi Sonneborn en Nicole Prinz. Al bijna 40 jaar vriendinnen en hebben alle fases van het leven wel zo’n beetje met elkaar gedeeld. We waren pubers, gingen spanning zoeken in het buitenland, mannen ontmoet, gezinnen gesticht, gezinnen ontbonden, als 40’ers met kinderen de draad weer opgepakt en toen uiteindelijk samen 50 geworden. Nicole werkt als marketeer en Heidi als journalist. Een prima combinatie, vonden wij, om ook eens te gaan vloggen.’

Hoe ontstond het idee voor Pittig Belegen?
‘Ongeveer twee jaar geleden ontstond het ‘gouden idee’, zo vonden we zelf. Om voor onze leeftijdsgenoten een videokanaal te gaan maken. Jongeren hangen immers de hele dag achter het scherm, zou de wat oudere mens dat ook niet leuk vinden? Inmiddels hebben we 45 video’s geupload.’

Waarin onderscheiden jullie van andere ‘plus’-media?
‘We zijn een van de weinige 50+ vloggers, dus heel veel concurrentie is er niet.’

Waar let je op bij de itemkeuze? Speciale ‘plus’-benadering of juist niet?
‘We willen het niet hebben over onze kwalen: de overgang en de veroudering. Wij snijden vooral onderwerpen aan die de authenticiteit en het mooie van een 50plusser belichten. Het moet wel herkenbaar zijn voor onze volgers.’

Hoevaak wordt ge-upload? En waar te vinden?|
‘We willen uiteindelijk naar wekelijks een video op YouTube, als dat te combineren is met ons werk. Via onze accounts op Facebook en Instagram begeleiden we de 50 plussers naar ons YouTube-kanaal.’

Kunnen merken zich bij jullie aansluiten? Adverteren of branded content items of wat zou je graag willen?
‘Jazeker. Dat zouden we heel graag zien gebeuren, maar dan moet het wel een adverteerder zijn die bij ons past. We hebben al aardig wat samenwerkingen gehad. Zie onze video’s met Hästens, UWV, Tomorrowlabs , POM Amsterdam, een biologische boerderij, cateringbedrijf, rondvaartboot en meer.’

Hoe kunnen eventuele partners jullie vinden?
‘We zijn bereikbaar via YouTube, Facebook en Instagram en pittigebelegen@gmail.com. Via deze kanalen zijn we altijd beschikbaar en kunnen er afspraken worden gemaakt.’

Wat zijn de plannen voor 2019?
‘We zijn het afgelopen jaar al begonnen om video’s te maken van bijzondere 50 plussers. Mensen van onze leeftijd die mooi in het leven staan en die wij op hun eigen manier sprankelend vinden.’

Wat was het raarste met Pittig Belegen dat jullie in 2018 hebben meegemaakt?
‘We zijn dit jaar benaderd door een trouwe volgster. Ze schreef ons dat ze terminaal ziek is en enorm geniet van onze video’s. Het klinkt zoetsappig, maar zo’n mail hakt erin. Wat haar overkomt, is helaas ook de realiteit van een 50plusser. We hadden het liefst met deze vrouw een filmpje gemaakt, maar ze had daarvoor de kracht niet meer.’ 

Nog ander nieuws dat je wilt delen?
‘We merken dat het lastig is om onze leeftijdsgenoten naar YouTube te krijgen. Ze willen wel, maar weten niet hoe of hebben het geduld en de tijd er niet voor. Wij blijven die uitdaging graag aangaan!’
 

Check hier de link naar het YouTube-kanaal van de dames. De korte versie van dit interview staat ook in MarketingTribune 1/2019 (Print), die vandaag verschijnt. Hieronder de trailer.
(PvWK)


Heidi Sonneborn en Nicole Prinz
fotografie: Maartje Kuperus



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken