Linda doet ode aan de buurvrouw

Linda doet ode aan de buurvrouw
  • Content
  • 28 feb 2019 @ 10:38
  • 19544 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentCampagnesMakersBranded content

De buurvrouw staat centraal in de nieuwe komische serie van Linda.tv. De bijbehorende 360 graden-campagne is ontwikkeld in samenwerking met de Nationale Postcode Loterij en Talpa Fictie.

De serie Buurvrouw & Buurvrouw laat de bijzondere band zien tussen twee buurvrouwen in de Amsterdamse Jordaan. Tante Sjaan, een 55-jarige Jordanese in hart en nieren, wordt gespeeld door Annet Malherbe (op de foto links). De jongere yuppen-buurvrouw Anne wordt gespeeld door Bracha van Doesburgh. De eerste aflevering is reeds te bekijken op Linda.nl. Daarnaast wordt half maart de zogenoemde Burengame gelanceerd, ontwikkeld in samenwerking met Xonay Media.

De bijbehorende campagne wordt omlijst door advertorials en nieuwsbrief-uitingen op Linda.nl. Om het concept ook buiten het Linda-platform zichtbaar te maken is er een co-branded marketingcampagne ontwikkeld om zodoende extra awareness te creëren voor de serie en de game. Deze bestaat uit uitingen op Facebook op Instagram, bannering, printuitingen, een outdoorcampagne en een radio commercial.

Sociale cohesie

Het zogenoemde buren-concept moet aansluiten bij de missie van de Nationale Postcode Loterij, namelijk het stimuleren van sociale cohesie in de maatschappij. De loterij werft fondsen voor goede doelen voor organisaties op het gebied van mens en natuur. Van ieder verkocht lot gaat de helft naar goede doelen. Vorig jaar was dit een totaalbedrag van 357,5 miljoen euro.

Annemiek de Vroeg, hoofd TV goede doelen loterijen, laat weten: 'Toen we de kans zagen om ook online meer zichtbaarheid te genereren voor onze missie middels een fictie serie, waren we snel overtuigd. We zijn blij dat we met Buurvrouw & Buurvrouw een brede doelgroep kunnen bereiken en alles wat wij doen onder de aandacht kunnen brengen.'

Bekijk de eerste aflevering van Buurvrouw & Buurvrouw hier.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken