Özcan Akyol gaat langs bij brievenschrijvers

Özcan Akyol gaat langs bij brievenschrijvers
  • Content
  • 11 feb 2019 @ 09:33
  • 9426 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VideoMakersContent

Wat maakt iemand zo boos of juist blij dat hij of zij de moeite neemt om een brief te schrijven naar de krant? Columnist Özcan Akyol zoekt het uit met de videoserie Brieven met Eus.

In de serie gaat Eus, zoals Akyol wordt genoemd, langs bij een aantal van deze gedreven brievenschrijvers. De eerste aflevering was afgelopen zaterdag te zien op de website en app van het AD en de regionale titels van de Persgroep.

Akyol laat weten: 'De brievenpagina in de krant is mijn favoriet. Het is een ideale manier om te kijken wat het sentiment in het land is. Sommige brieven zijn heel lief, andere juist gelardeerd met haat. Wat ik me altijd afvroeg: wie zitten er toch achter deze brieven? Wie zijn onze lezers? Daarom besloot ik ze op te gaan zoeken. Dat leverde bijzondere gesprekken en onvergetelijke ontmoetingen op.'

Ontslag

In de eerste aflevering gaat Akyol langs bij brievenschrijver Toon. Hij heeft al 40 jaar een abonnement op BN DeStem, de regionale krant van Zuid-West Brabant en een deel van Zeeland. Hij is niet altijd tevreden over de krant maar blijft een trouwe lezer vanwege het regionale nieuws, vertelt hij aan Akyol. Toon is het vaak oneens met zijn column en heeft meermaals aangedrongen op zijn ontslag. Akyol gaat graag het gesprek aan en is benieuwd of Toon er nog steeds zo over denkt na een ontmoeting.'

Brieven met Eus bestaat uit tien afleveringen. Iedere zaterdag verschijnt er een nieuwe aflevering, onder meer op AD.nl.

Bekijk de eerste aflevering hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken