TradeCast TV en SpotX slaan handen ineen
- Content
- 26 feb 2019 @ 10:07
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentDigitaalVideo
- 26 feb 2019 @ 10:07
- Lucas Boon
Online platform TradeCast TV gaat een samenwerking aan met videoadvertentieplatform SpotX. Beide platforms springen hiermee in op de groei van de zogenoemde 'over-the-top-television'-markt.
De samenwerking moet voor uitgevers, broadcasters en YouTubers die een interactieve online tv-zender exploiteren bij het Zwolse technologiebedrijf, een nieuwe inkomstenbron betekenen. Voor adverteerders betekent de samenwerking een uitbreiding van het aanbod van adverteren op interactieve tv-zenders. De samenwerking is een gevolg van de toenemende populariteit van de OTT (over the top-television)- en CTV (connected television)-markt.
Waar een paar jaar geleden online tv-kijken nog een zeldzaam verschijnsel was, wordt tegenwoordig wereldwijd meer videocontent geproduceerd en gekeken dan ooit tevoren. Ook in Nederland blijft het online consumeren van (video)content toenemen. Zo groeide de OTT-markt alleen al in Nederland in 2018 met 7,2% naar 566 miljoen omzet. Het veranderende kijkgedrag, waardoor OTT en CTV steeds populairder zijn, zorgt voor een sterk toenemende interesse in advertentiemogelijkheden binnen OTT-diensten. Dit was voor TradeCast een van de argumenten om het AVOD-videoadvertentieplatform toe te voegen aan hun video- en broadcastingplatform.
Remko Peters, commercieel directeur bij TradeCast TV, laat weten: 'Het is onze missie om wereldwijd het traditionele uitgeven en verzenden te veranderen. Wij geven onze klanten de controle terug over hun content, data en verdienmodellen. Dit kan volgens ons alleen door de allerbeste en meest complete technologie aan te bieden om deze content uit te zenden en inkomsten te genereren vanuit één bron. Deze ultieme vrijheid van uitzenden betekent ook vrijheid om nieuwe verdienmodellen te creëren, bijvoorbeeld met branded content, automatische reclameonderbrekingen of abonnementen op premium content. Door het platform van SpotX aan onze techniek toe te voegen, breiden we onze oplossing voor programmatic advertising sterk uit.'
Marco Ruivenkamp, managing director bij Spotx Benelux, voegt daaraan toe: 'OTT maakt een nauwkeurige identificatie mogelijk van kijkhuishoudens en biedt daardoor zeer gedetailleerde doelgroepsegmentatie om zo gericht mogelijk te adverteren. Het zorgt voor additioneel bereik ter aanvulling van video op desktop en mobiel, maar adverteren via OTT zorgt ook voor meer engagement. In mijn optiek is dat een van de belangrijkste redenen waarom de interesse in advertentiemogelijkheden binnen OTT-diensten onder adverteerders groeit.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing