Hearst Create wordt contentpartner van Safaricom

Hearst Create wordt contentpartner van Safaricom
  • Content
  • 15 mrt 2019 @ 10:44
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MakersUitgeversContent

Hearst Create, het inhouse contentmarketingbureau van uitgeverij Hearst, slaat de handen ineen met communicatiebedrijf Safaricom uit Kenia. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de productie van een nieuw magazine genaamd Twaweza.

Safaricom, dat gedeeltelijk eigendom is van Vodacom Group en Vodafone, biedt spraak-, data- en financiële diensten voor zijn abonnees met behulp van verschillende platforms. Het hoofdkantoor van Safaricom staat in Nairobi, Kenia. Het nieuwe magazine heet Twaweza en verschijnt tweemaal per jaar. De eerste editie moet begin augustus het daglicht zien. Hearst Create sleept hiermee de tweede opdracht op het Afrikaanse continent binnen. Sinds februari 2017 is het bureau ook verantwoordelijk voor de productie van Kenya Airways' inflight magazine Msafiri. 

Internationale erkenning

Luc van Os, CEO bij Hearst Netherlands, laat weten: 'Bij Hearst Create zetten wij de expertise van onze uitgeverij in voor opdrachtgevers, waarbij we bouwen aan commercieel succesvolle contentmerken en bijbehorende loyale audiences. We zijn er trots op dat deze aanpak opnieuw resulteert in internationale erkenning.'

Irene Bauer, content director bij Hearst Create, voegt daaraan toe: 'Safaricom is een bijzonder bedrijf dat dankzij innovatieve toepassingen het dagelijks leven van veel mensen positief heeft getransformeerd. We kijken ernaar uit om samen met Safaricom de purpose van het merk verder uit te bouwen en te verankeren in de communicatiemiddelen.'

Beeld via Facebook-pagina Safaricom.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken