Pakhuis de Zwijger maakt statement tegen discriminatie

Pakhuis de Zwijger maakt statement tegen discriminatie
  • Content
  • 7 mrt 2019 @ 10:56
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesVideoKennissessie

Pakhuis de Zwijger, platform voor creatie en innovatie, lanceert in het kader van de Week Tegen Racisme een videocampagne. Doel is om het publieke bewustzijn rondom het onderwerp te vergroten en dialoog aan te jagen.

De campagne bestaat uit vijftig korte video's met verhalen over racisme en persoonlijke statements tegen racisme en discriminatie. De campagne vormt de opmaat naar de Week Tegen Racisme, die maandag 18 maart van start gaat.

Initiatiefnemer Pakhuis de Zwijger ontwikkelde een serie van vijftig video's waarin onder meer activisten, studenten, kunstenaars en programmamakers persoonlijke statements delen over racisme en discriminatie. De video's worden de komende weken gepubliceerd via YouTube, Facebook, Instagram en Twitter en worden uitgezonden op de Amsterdamse tv-zender Salto.Deelnemers aan de campagne zijn onder meer psychiater Glenn Helberg, documentairemaker Sunny Bergman, OneWorld-hoofdredacteur Seada Nourhussen en de Amsterdamse wethouder Rutger Groot Wassink.

Mediabarrière

Maurice Seleky, hoofd marketing & communicatie bij Pakhuis de Zwijger, laat weten: 'We ontwikkelen regelmatig grassroots campagnes in samenwerking met maatschappelijke partners. Ook deze campagne, die we inhouse hebben geproduceerd, is community based. Door partners die inhoudelijk zijn verbonden aan het thema hierin centraal te stellen, kunnen we met relatief weinig middelen toch door de hedendaagse mediabarrière heenbreken.'

Over

Tijdens de Week Tegen Racisme, van 18-23 maart, organiseert Pakhuis de Zwijger in samenwerking met Comité 21 maart een uitgebreid programma aan talks, filmvertoningen, muziekoptredens en andere publieke manifestaties.

 

Bekijk de videocampagne hier.

Bekijk het programma van de Week Tegen Racisme hier.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken