YIMB brengt exposure automedia in kaart

YIMB brengt exposure automedia in kaart
  • Content
  • 13 mrt 2019 @ 10:38
  • 22207 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InfluencermarketingSocial media

Influencer marketingbureau YIMB lanceert de zogenoemde Automotive Influencer-index. Hiermee monitort het bureau social media-posts van invloedrijke Nederlandse automedia, -journalisten en -influencers en koppelt deze exposure vervolgens aan automerken.

De Automotive Influencer-index moet voor automerken een actueel en betrouwbaar overzicht van de social media-exposure van de meest invloedrijke automedia bieden. Daarnaast kan het desbetreffende automerk de eigen inspanningen en opbrengsten vergelijken met andere merken.

Hein van Dam, medeoprichter va YIMB (Your Impact Buro), laat weten: 'Aan de basis van dit systeem staat een slim algoritme dat niet alleen kijkt naar het aantal volgers of fans, maar ook een stevige waarde toekent aan de interactie en zelfs conversie. Dat resulteert uiteindelijk in concrete mediawaarde, uitgedrukt in euro's, per autojournalist of -influencer en per post.'

In de maand februari behaalde BMW de hoogste mediawaarde, gevolgd door Porsche en Tesla. Zie hieronder de Top-5:

1. BMW – 17.978,37 euro
2. Porsche – 9.673,84 euro
3. Tesla – 9.119,24 euro
4. Audi – 7.360,03 euro
5. Peugeot – 6.947,46 euro

 

Ga voor meer informatie naar de website.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken