Doritos zet blauwe tong centraal in nieuwe campagne

Doritos zet blauwe tong centraal in nieuwe campagne
  • Content
  • 19 apr 2019 @ 12:35
  • 27587 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InfluencermarketingContent

Op social media hint Doritos naar een complot onder influencers die gespot worden met een blauwe tong. Doel van de campagne is om het nieuwe product Roulette Blue onder de aandacht te brengen.

Het chipsmerk zet hiermee 'unbranded branded content' in, stelt verantwoordelijk bureau Fitzroy. Marnix Tiggeloven, mede-oprichter van het bureau, laat weten: 'Met de blauwe tong willen we deel worden van de dagelijkse conversaties tussen influencers en hun achterban. Daarbij maken we gebruik van een populair internetfenomeen: the conspiracy theory.'

Om die reden gonsde het op YouTube en Instagram al een tijdje rondom een fenomeen wat gauw een eigen hashtag kreeg: de #blauwetong. Influencers als Nienke Plas en Kalvijn doken op met een blauwe tong in hun video's.

Na twee weken speculatie werd gisteren een einde gemaakt aan de geruchten. Doritos zette het doorslaggevende bewijs online: vier YouTubers die bij het Blauwe Meer in Drenthe de #blauwetong-challenge speelden met Doritos Roulette Blue: een nieuwe smaak waarbij enkele chipjes extra heet zijn en je dus een blauwe tong opleveren.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken