Wenneker Group breidt uit met Yung Film

Wenneker Group breidt uit met Yung Film
  • Content
  • 3 apr 2019 @ 12:01
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentVideo

De nieuwe videoproductiestart-up Yung Film ontwikkelt 'millennial content' en opereert onder de vlag van Wenneker Group. Lars Brink (l) en Esther Ris, voorheen werkzaam bij Xite, staan aan het roer van de start-up.

Bij Xite ontwikkelde het duo content-campagnes voor onder meer Levi's, KPN en Bacardi.

Het eerste wapenfeit van Yung Film is een campagne voor Nike, in samenwerking met Kids Creative Agency uit Berlijn. De content is gedistribueerd via influencers en de social channels van Zalando Germany.

Lars Brink, creative director van Yung Film, laat weten: 'We werken met jonge filmmakers die de beeldtaal van hun generatie spreken. Deze makers hebben ervaring met hedendaagse cultuur. Ze snappen de spelregels van de social platformen en werken multidisciplinair: teams zijn klein en ze schakelen snel.'

Herkenbaar

Managing director Esther Ris voegt daaraan toe: 'We dagen de klant uit om nooit zomaar één video te schieten. Maak ook meteen een swipe-up-video om het product te kopen, een gifje voor de website en style foto's voor de Insta-feed. Dit is niet alleen de efficiënter, de uitingen zijn dan ook meteen in dezelfde herkenbare campagnestijl gemaakt.'

Maurice Wenneker, founder en creative director van Wenneker Group, zegt: 'Wij zijn ontzettend blij met deze uitbreiding. Het is onze missie om mensen in beweging te brengen door middel van relevante content. Met Yung Film kunnen we dat nu specifieker doen in een traditioneel moeilijk te vangen doelgroep: jongeren en jongvolwassenen.'

Ga voor meer informatie naar de website.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken