Beats and Books verbindt muziek met literatuur
- Content
- 7 mei 2019 @ 15:07
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentCommunicatie
- 7 mei 2019 @ 15:07
- Lucas Boon
In de online serie Beats and Books bespreken artiesten de boeken die hun leven veranderd hebben. Het format is ontwikkeld door de Persgroep, Libris en The State of the Culture.
In de eerste aflevering ontvangt presentatrice Zarayda Groenhart (op de foto links) de artiest Fresku. De 32-jarige rapper, theatermaker en acteur neemt de kijker mee in zijn favoriete boek van het moment: 'Tussen de wereld en mij' van Taha-nesi Coates. Hij sluit de eerste aflevering af met een optreden van zijn single 'Mijn zoon'. Locatie van het interview is de Libris-boekhandel in Amstelveen.
Dominique Henskens, manager strategy bij Medialab de Persgroep, laat weten: 'Normaliter ontwikkelen we vooral commerciële trajecten in opdracht. Nu werkte het andersom. Dit idee verdient een podium en wij zagen het als onze taak om daar de juiste executie en partner bij te vinden. Juist omdat het integer gemaakt diende te worden, wilden wij de koppeling met het merk subtiel laten zien. Libris begreep dit en zodoende konden wij iets fraais realiseren.'
Branded formats
Stephan Aalspeer, oprichter van The State of the Culture, voegt daaraan toe: 'Wij maken branded formats voor de betrokken generatie. Ieder project starten we met culturele inzichten: wat speelt er in de doelgroep en de samenleving daaromheen? Dit zijn tevens drijfveren die het verschil maken bij veel consumentenbeslissingen. Het culturele inzicht voor Libris is de sterke band tussen hiphop en literatuur. Neem bijvoorbeeld Beyoncé, die in haar laatste album citeert uit werk van de Nigeriaanse feminist Chimamanda Ngozi Adichie.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing