Beats and Books verbindt muziek met literatuur

Beats and Books verbindt muziek met literatuur
  • Content
  • 7 mei 2019 @ 15:07
  • 20067 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentCommunicatie

In de online serie Beats and Books bespreken artiesten de boeken die hun leven veranderd hebben. Het format is ontwikkeld door de Persgroep, Libris en The State of the Culture.

In de eerste aflevering ontvangt presentatrice Zarayda Groenhart (op de foto links) de artiest Fresku. De 32-jarige rapper, theatermaker en acteur neemt de kijker mee in zijn favoriete boek van het moment: 'Tussen de wereld en mij' van Taha-nesi Coates. Hij sluit de eerste aflevering af met een optreden van zijn single 'Mijn zoon'. Locatie van het interview is de Libris-boekhandel in Amstelveen.

Dominique Henskens, manager strategy bij Medialab de Persgroep, laat weten: 'Normaliter ontwikkelen we vooral commerciële trajecten in opdracht. Nu werkte het andersom. Dit idee verdient een podium en wij zagen het als onze taak om daar de juiste executie en partner bij te vinden. Juist omdat het integer gemaakt diende te worden, wilden wij de koppeling met het merk subtiel laten zien. Libris begreep dit en zodoende konden wij iets fraais realiseren.'

Branded formats

Stephan Aalspeer, oprichter van The State of the Culture, voegt daaraan toe: 'Wij maken branded formats voor de betrokken generatie. Ieder project starten we met culturele inzichten: wat speelt er in de doelgroep en de samenleving daaromheen? Dit zijn tevens drijfveren die het verschil maken bij veel consumentenbeslissingen. Het culturele inzicht voor Libris is de sterke band tussen hiphop en literatuur. Neem bijvoorbeeld Beyoncé, die in haar laatste album citeert uit werk van de Nigeriaanse feminist Chimamanda Ngozi Adichie.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken