Conimex lanceert mini-docu over duurzame kroepoek

Conimex lanceert mini-docu over duurzame kroepoek
  • Content
  • 1 mei 2019 @ 16:50
  • 22018 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VideoContentFoodCampagnes

Het foodmerk ging in Indonesië op zoek naar de oorsprong van garnalen en cassave kroepoek en heeft dit samengevat in een online mini-documentaire. Conimex wil hiermee laten zien welke stappen het richting duurzaamheid zet.

De lekkerste kroepoek wordt gemaakt van garnalen uit de Indonesische Koraaldriehoek, vindt Conimex. Een bijzondere plek vol vis- en koraalsoorten, waar veel mensen leven van de visserij. Helaas heeft de vangst een steeds grotere impact op dit gebied en daarom werkt Conimex aan de verduurzaming van de garnalenvangst.

Cassaveboeren

Dit betekent vissen met netten, waarmee je alléén volwassen garnalen vangt, zonder het koraal te beschadigen. Ook worden systemen ingevoerd om de visstand te monitoren en overbevissing te voorkomen. Met de zogenoemde Rainforest Alliance werkt Conimex ondertussen aan betere werkomstandigheden voor de cassaveboeren.

Onconventioneel

Conimex heeft in samenwerking met reclamebureau Alfred gekozen voor een 'onconventionele campagne-aanpak', om zodoende het 'echte verhaal' te kunnen vertellen. 'Dus geen gescripte commercials, maar een echte ontdekkingsreis.' In online mini-documentaires neemt boegbeeld Dennis de kijker mee naar de vissers en cassaveboeren om zich ter plekke te laten verrassen. De documentaires zijn in verkorte versie terug te zien als commercial en pre-rolls. Later volgen bumpers, tag-ons en social content.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken