Conimex lanceert mini-docu over duurzame kroepoek
- Content
- 1 mei 2019 @ 16:50
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VideoContentFoodCampagnes
- 1 mei 2019 @ 16:50
- Lucas Boon
Het foodmerk ging in Indonesië op zoek naar de oorsprong van garnalen en cassave kroepoek en heeft dit samengevat in een online mini-documentaire. Conimex wil hiermee laten zien welke stappen het richting duurzaamheid zet.
De lekkerste kroepoek wordt gemaakt van garnalen uit de Indonesische Koraaldriehoek, vindt Conimex. Een bijzondere plek vol vis- en koraalsoorten, waar veel mensen leven van de visserij. Helaas heeft de vangst een steeds grotere impact op dit gebied en daarom werkt Conimex aan de verduurzaming van de garnalenvangst.
Cassaveboeren
Dit betekent vissen met netten, waarmee je alléén volwassen garnalen vangt, zonder het koraal te beschadigen. Ook worden systemen ingevoerd om de visstand te monitoren en overbevissing te voorkomen. Met de zogenoemde Rainforest Alliance werkt Conimex ondertussen aan betere werkomstandigheden voor de cassaveboeren.
Onconventioneel
Conimex heeft in samenwerking met reclamebureau Alfred gekozen voor een 'onconventionele campagne-aanpak', om zodoende het 'echte verhaal' te kunnen vertellen. 'Dus geen gescripte commercials, maar een echte ontdekkingsreis.' In online mini-documentaires neemt boegbeeld Dennis de kijker mee naar de vissers en cassaveboeren om zich ter plekke te laten verrassen. De documentaires zijn in verkorte versie terug te zien als commercial en pre-rolls. Later volgen bumpers, tag-ons en social content.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing