Durex lanceert Cum Prepared-campagne

Durex lanceert Cum Prepared-campagne
  • Content
  • 28 mei 2019 @ 14:21
  • 26882 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentCampagnes

Om jongeren aan te sporen vaker condooms te gebruiken, lanceert Durex in samenwerking met Vice+ een digitale campagne genaamd Cum Prepared, waarin 'condoomgerelateerde vragen' worden beantwoord. Bananen, aubergines en perziken spelen een hoofdrol in de campagne.

De campagne bestaat uit een videoserie en vijf geschreven artikelen.

In de laatste vijftien jaar is het aantal soa's, vooral onder personen onder de 25 jaar, in België flink gestegen, stelt Durex. Daarnaast neemt in Nederland het condoomgebruik af. Om jonge mensen te stimuleren condooms te gebruiken, werkt Durex samen met Vice+ (de mediatak van Vice Benelux) om op een luchtige manier een serieus onderwerp aan te kaarten.

Groente en fruit

In de videoserie, bestaande uit drie online video’s, worden groente en fruit op een suggestieve manier ingezet om bestaande taboes te doorbreken en te laten zien dat condooms ook leuk en sexy kunnen zijn. De serie volgt bananen, aubergines en perziken in hun seksuele ontdekkingstocht en laat hen het belang van condooms zien door middel van grappige metaforen. Daarnaast worden er vijf artikelen geplaatst op Vice.com waar een panel van vijf personen een reeks condoomgerelateerde vragen beantwoordt, waaronder schrijfster Ilona Lodewijckx en rapper Gotu Jim.

De drie video’s en vijf artikelen zijn verzameld op een zogenoemde branded room, een campagnepagina op Vice.com. De artikelen en video’s worden tevens gedeeld op de socials van Durex.

Sensibiliseren

Mathias Gaquiere, marketing director bij Reckitt Benckiser Benelux, laat weten: 'Informeren en sensibiliseren over condoomgebruik is een integraal onderdeel van onze missie als producent van voorbehoedsmiddelen. Condoomgebruik is nog steeds te laag bij jonge mensen. Daarom hebben we besloten om op een heel andere manier over het belang van condooms te communiceren. Met behulp van woordspelingen en beelden vol humor en kleur hopen we condoomgebruik eindelijk te normaliseren.'

Naique Tanate, head of VICE+ Benelux, voegt daaraan toe: ‘Het is pijnlijk om te zien dat soa’s nog steeds zo’n groot probleem zijn onder jonge mensen. Om het belang van condoomgebruik op een voor jonge mensen herkenbare manier over te brengen, hebben we gebruik gemaakt van groente en fruit die in ‘internet’ taal symbool staan voor seks. Zo omzeilen we hiermee de regelgeving rondom het promoten van seksueel getinte content op de meeste social media websites. Daarnaast weten we met ons panel ook de moeilijke vragen over condooms op een echte Vice manier – eerlijk, uitdagend en voor niets schamend – te beantwoorden.’

Ga voor meer informatie naar de website.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken