Edger Louwaard: 'We willen onbekende cases in de spotlight zetten'

Edger Louwaard: 'We willen onbekende cases in de spotlight zetten'
  • Content
  • 27 jun 2019 @ 11:02
  • 18842 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • AwardsGrand Prix Content MarketingContent

Edger Louwaard (manager multichannel bij NS) is juryvoorzitter Distributie van de Grand Prix Content Marketing. We blikken vast met hem vooruit.

Een case indienen voor de Grand Prix Content Marketing kan tot vrijdag 6 september. De uitreikingsavond vindt plaats op dinsdag 26 november in Postillion Amsterdam.

Wat speelt er op dit moment in de sector waar jij jurylid van bent?

Merken blijken beter te converteren als ze een hoger doel voor ogen hebben. Alan Jope (CEO van Unilever, red.) zei in een recent interview met FD dat merken met een maatschappelijk doel twee keer zo snel groeien. Contentmarketing kan hier een mooie bijdrage aan leveren.

Dankzij data kunnen we deze inzichten omzetten naar actie. Met technieken als artificial intelligence en machine learning zijn we steeds beter in staat om in één keer raak te schieten. Personalisatie is key, oftewel op maat gemaakte content die echt voor de gebruiker bedoeld is.

Van welke contentmarketingcase heb je dit jaar hoge verwachtingen en waarom?

Een recente case waar ik enthousiast van werd, is die van bierbrouwer Hertog Jan met het platform 'De digitale rijpingskelder'. Een mooi voorbeeld van hoe je contentmarketing kunt toepassen op je product.

Bij de samenstelling van de Grand Prix-jury dit jaar speelde het thema diversity een rol. Zie jij daar zelf ook het belang van in en waarom?

Diversiteit binnen de jury geeft een bredere kijk op de ingezonden cases en daarmee een meer objectieve beoordeling van de uiteindelijke winnaars.

Wat is in algemene zin de grote uitdaging van de Grand Prix?

Om ogenschijnlijk onbekende cases in de spotlight te zetten. Daarbij is dus van belang dat niet alleen de usual suspects inzenden. Dus bij deze de oproep aan alle lezers van MarketingTribune die een mooie case -klein of groot- hebben om in te zenden: sla je slag.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken