Qontent Matters kiest nieuwe positionering

Qontent Matters kiest nieuwe positionering
  • Content
  • 5 jun 2019 @ 09:51
  • 20530 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CreatieKlantenStrategie

Creatief bureau Qontent Matters scherpt zijn positionering aan met een nieuwe pay-off genaamd 'Ideas. Delivered'. Het bureau uit Amsterdam heeft tevens zijn management team uitgebreid met de komst van Elles Looman, die aan de slag gaat als head of projects.

Op de foto het MT van Qontent Matters, met v.l.n.r.: Danijel Dercksen, Elles Looman en Robin van Polen.

Met de nieuwe positionering gaat Qontent Matters verder als creatief bureau op het snijvlak van campagne- en conceptontwikkeling. Het bureau werkt voor merken als Bol.com, Rituals en Nationale Nederlanden.

Robin van Polen, managing director, laat weten: 'Bij Qontent Matters denken we in ideeën. Niet in middelen of kanalen, dat is ook niet meer van deze tijd. We willen merken, producten en diensten op een no-nonsense manier voor iedereen begrijpelijk maken. Afhankelijk van het doel en de doelgroep kan dat een 360°-campagne, content- of social media-strategie, videoserie of PR-activatie zijn. Steeds vaker staat kwalitatieve, houdbare content op vaste platformen centraal en we produceren zoveel mogelijk in-house. Dat is kosten efficiënter en hiermee bewaren we controle op de kwaliteit en het eindresultaat.'

Kraakhelder

Danijel Dercksen, creative director, voegt daaraan toe: 'We koppelen de communicatiebehoefte van het merk continu aan de informatiebehoefte van de doelgroep. Ideeën moeten altijd relevant zijn voor de eindgebruiker. Zij moeten zich erin herkennen en de meerwaarde ervan snappen. Een goed en spraakmakend idee gaat pas vliegen als de boodschap kraakhelder is. Zo val je op in een wereld die always on is. We besteden net zoveel aandacht aan de executie van een idee als aan het bedenken ervan. Daarom vragen we onszelf bij alles wat we doen af: does it matter? Dát is effectieve communicatie.'

Nieuw MT

Het team van Qontent Matters bestaat nu uit achttien personen. Elles Looman, voorheen account director bij GUC Agency en Energize, is aangetrokken in de positie van head of projects en gaat leiding geven aan een vierkoppig projectteam. Samen met Van Polen en Dercksen vormt ze het management team van Qontent Matters. Looman: 'Creativiteit, enthousiasme en kennis is er bij Qontent Matters in overvloed. Maar op het vlak van project management en structuur kunnen we nog groeien. Mooi om een bijdrage te mogen leveren aan de huidige overgangsfase, namelijk het volwassener worden als zelfstandig bureau. Door meer structuur aan te brengen in account- en projectmanagement, kunnen we onze klanten nu beter bedienen en effectiever werken.'

Qontent Matters heeft tevens een nieuwe website, bekijk 'm hier.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken