Rijksmuseum geeft vervolg aan 'Sleutels van het Rijks'

Rijksmuseum geeft vervolg aan 'Sleutels van het Rijks'
  • Content
  • 19 jun 2019 @ 09:34
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Storytelling

De eerste aflevering van ‘Sleutels van het Rijks’ op Instagram Live had een organisch bereik van meer dan 10.000 kijkers binnen 24 uur. Reden genoeg voor het Rijksmuseum om een vervolg aan het format te geven.

In ‘Sleutels van het Rijks’ krijgen bekende Nederlanders na sluitingstijd de sleutel van het Rijksmuseum. Zij nemen de kijkers live mee het lege museum in en gaan samen met een medewerker van het Rijksmuseum op zoek naar bijzondere verhalen. Door gebruik te maken van het live element kunnen kijkers interactief meedoen en vragen stellen.

Hendrikje Crebolder, directeur Development & Media Rijksmuseum: ‘In je eentje in een leeg museum is voor veel mensen een magische ervaring. Tijdens deze live uitzendingen krijg je echt het gevoel dat je zelf door het verlaten museum loopt en hoor je onverwachte verhalen.’

Eric Corton op zoek in het Rijksmuseum naar overgrootvader in 'Sleutels van het Rijks'

Deze week gaan de sleutels naar presentator Eric Corton. Exact 104 jaar na de Slag van Waterloo wil hij met conservator geschiedenis Eveline Sint-Nicolaas kijken of zijn overgrootvader op het schilderij De Slag bij Waterloo te vinden is, een plek die hij ook vroeger veelvuldig met zijn vader bezocht.

Andere gasten die de komende acht weken te zien zijn in de ‘Sleutels van het Rijks’ zijn onder meer Tim Hofman, Anna Drijver, Valerio Zeno en Paulien Cornelisse.

Credits 'Sleutels van het Rijks’ van het Rijksmuseum

‘Sleutels van het Rijks’ is tot stand gekomen vanuit een samenwerking met N=Content en het Rijksmuseum.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken