Vrouwen faken vaker dan mannen (op Instagram)

Vrouwen faken vaker dan mannen (op Instagram)
  • Content
  • 26 jun 2019 @ 10:53
  • 15755 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Social mediaContentOnderzoek

Dames hebben meer nepvolgers op Instagram dan heren. Interieurbloggers op social media zijn het meest betrouwbaar. Dat zijn enkele bevindingen uit een onderzoek van influencer marketing-platform Join.

Het platform lanceert tevens een zogenoemd Profile Health-algoritme, dat inzichtelijk maakt hoe de followerbase van een influencer is opgebouwd en hoeveel nepvolgers daar tussen zitten.

In de wereld van influencer marketing zijn fake followers niets nieuws, waarbij gehaaide influencers hun statistieken verbloemen door volgers en likes te kopen. Maar de markt staat niet stil, stelt Paolo Martorino, CEO van Join. 'De metrics die er echt toe doen zijn de afgelopen jaren sterk veranderd. Het aantal volgers van de influencer in kwestie wordt niet meer klakkeloos als bereik gezien. Ook is de betrokkenheid van de influencer met zijn of haar doelgroep veel belangrijker geworden.'

Opvallende patronen

Met de lancering van het Profile Health-algoritme maakt Join de kwaliteitscontrole vast onderdeel van zijn platform. Edwin Knip, CTO van het platform, zegt hierover: 'Het algoritme heeft miljoenen accounts geanalyseerd en bij die analyse kwamen wij opvallende patronen tegen. Zo bleek dat vrouwen gemiddeld meer nepvolgers hebben dan mannen, en jonge influencers meer dan 25+'ers. Influencers met een grote en kleine following scoorden nagenoeg hetzelfde. Bij de mama- en interieurbloggers vonden we de minste nepvolgers.'

Ga voor meer informatie naar de website.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken