Join haakt in op #Ad-campagne
- Content
- 30 aug 2019 @ 11:13
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - InfluencermarketingContent
- 30 aug 2019 @ 11:13
- Lucas Boon
Influencer-platform Join vindt dat traditionele regelgeving rondom influencer marketing 'op zich laat wachten' en komt daarom met zelfregulering van commerciële samenwerkingen op zijn eigen platform.
De Reclame Code Commissie lanceerde eerder deze week de campagne '#Ad, herken de reclame op internet', waarbij het aandacht vraagt voor het belang van transparantie rondom reclame op social media, maar volgens Paolo Martorino, CEO van Join, leveren dergelijke initiatieven weinig tot niets op. 'Daarom grijpen we zelf in. Op ons platform komen maandelijks honderden samenwerkingen tot stand. Onze missie is om influencer marketing transparant te maken voor adverteerder en influencer. De regulering van commerciële boodschappen hoort daarbij.'
Join informeert al zijn gebruikers over regelgeving en stimuleert het gebruik van de commerciële hashtag #joincollab. Daarnaast verplicht het platform dat content vóór publicatie wordt goedgekeurd door adverteerders, om eventuele 'ongelukjes' te voorkomen. Join past de regelgeving toe op alle social kanalen.
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing