Join haakt in op #Ad-campagne

Join haakt in op #Ad-campagne
  • Content
  • 30 aug 2019 @ 11:13
  • 15972 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InfluencermarketingContent

Influencer-platform Join vindt dat traditionele regelgeving rondom influencer marketing 'op zich laat wachten' en komt daarom met zelfregulering van commerciële samenwerkingen op zijn eigen platform.

De Reclame Code Commissie lanceerde eerder deze week de campagne '#Ad, herken de reclame op internet', waarbij het aandacht vraagt voor het belang van transparantie rondom reclame op social media, maar volgens Paolo Martorino, CEO van Join, leveren dergelijke initiatieven weinig tot niets op. 'Daarom grijpen we zelf in. Op ons platform komen maandelijks honderden samenwerkingen tot stand. Onze missie is om influencer marketing transparant te maken voor adverteerder en influencer. De regulering van commerciële boodschappen hoort daarbij.'

Join informeert al zijn gebruikers over regelgeving en stimuleert het gebruik van de commerciële hashtag #joincollab. Daarnaast verplicht het platform dat content vóór publicatie wordt goedgekeurd door adverteerders, om eventuele 'ongelukjes' te voorkomen. Join past de regelgeving toe op alle social kanalen.

Ga voor meer informatie naar de website.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken