Lauwtje moet Skechers op Nederlandse kaart zetten

Lauwtje moet Skechers op Nederlandse kaart zetten
  • Content
  • 9 aug 2019 @ 09:59
  • 18768 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesMakersContentInfluencermarketing

Het Amerikaanse sneakermerk Skechers wil zijn naamsbekendheid in Nederland verhogen en werkt daarom in een nieuwe campagne samen met rapper Lauwtje en muziekzender Xite.

In de Verenigde Staten werkt Skechers al samen met artiesten als Meghan Trainor en Camila Cabello. Voor de campagne in Nederland is rapper Lauwtje, die recent samen met Famke Louise een YouTube-hit scoorde met het nummer ‘Boing Boing’, aangetrokken. De eerste fase van de campagne, waarin Lauwtje stilstaat bij de connectie tussen haar muziek- en kledingstijl, is vanaf vandaag te zien via de TV- en online kanalen van Xite en het Instagramkanaal van Lauwtje. De campagne bestaat in totaal uit twee fases. Het concept 'style is everything' moet hierin benadrukt worden.

Rauw

Kenneth Henn, manager content & brand partnerships bij Xite, laat weten: 'Artiesten besteden veel tijd aan hun uiterlijk en imago. Hun kledingstijl is hier een belangrijk onderdeel van, wat je steeds terug ziet in foto's en muziekvideo's en bij optredens. Voor Skechers hebben we daarom gekozen voor Lauwtje: als rauwe, opkomende rapper past zij perfect bij de jonge en edgy doelgroep die Skechers wil bereiken.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken