Veronica Magazine lanceert nieuwe merkidentiteit

Veronica Magazine lanceert nieuwe merkidentiteit
  • Content
  • 12 aug 2019 @ 09:42
  • 16336 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesMakersPrintContent

Veronica Magazine lanceert in samenwerking met reclamebureau Noise een nieuwe merkidentiteit met bijbehorende campagne. ‘Tijd om ons magazine een eigen smoel te geven.’

Na een digitale transitie is Veronica Magazine naar eigen zeggen doorgegroeid van specifieke printtitel (200.000 abonnees) naar een volwaardig crossmediaal merk. De lezer kan naast het papieren blad nu ook terecht bij een digitale gids, online platform, social media-kanalen en de mobiele app Superguide.

Debby Nobel, hoofdredacteur van Veronica Magazine, laat weten: 'Na jarenlang puur op de kracht van het Veronica-merk te hebben geleund, vonden we het nu tijd om onze merkbelofte als magazine een eigen smoel te geven. We geloven dat we daarmee de potentie van het merk meer naar boven halen en beter plaatsen in de huidige tijd.'

In het nieuwe Veronica Magazine worden naast de reguliere tv-programma’s nu ook Netflix-series, on demand-tv en andere aanbieders beoordeeld volgens de bekende sterren-rating. Dit moet aansluiten op de belofte: wij zorgen ervoor dat jij exact weet welke series en films je gezien móet hebben. Marketing manager Sjoerd Jilderda laat weten: 'We voeren de nieuwe merkidentiteit consistent door in alle kanalen. Zo komen verschillende doelgroepen hiermee in aanraking op de momenten die voor hen het meest relevant zijn.'

De nieuwe identiteit en campagne zijn ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Noise. Creative director Marcel Wortel zegt: 'De nieuwe pay-off is misschien niet meer zo rebels als vroeger. 'Keihard de lekkerste' past niet in de huidige tijdsgeest. Wat we absoluut wel willen behouden, is de energie en het enthousiasme die het merk nog altijd uitstraalt.'

De campagne loopt vanaf vandaag op tv, radio, outdoor, print en social.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken