bvA publiceert whitepaper influencermarketing

bvA publiceert whitepaper influencermarketing
  • Content
  • 11 sep 2019 @ 09:21
  • Link
  • 11 sep 2019 @ 09:21

‘Starten met Influencer Marketing’ is de titel van de whitepaper van de bvA Taskforce Influencer Marketing, die dinsdag 10 september werd gepresenteerd tijdens het Influencer Marketing Event van BBP Media in Utrecht.

De whitepaper is bedoeld als referentie voor marketeers die net begonnen zijn met influencermarketing of die willen toetsen of hun werkwijze in lijn is met de best practices. Je vindt er informatie over de basisbegrippen, de laatste ontwikkelingen en een checklist met punten die helpen bij het opzetten, uitvoeren en evalueren van een campagne in samenwerking met influencers.

De paper is een eerste productie van de bvA Taskforce Influencer Marketing, die begin dit jaar van start ging. Deze taskforce werd opgericht met als doel bij te dragen aan verdere professionalisering van influencermarketing door het bepalen van succesfactoren op het gebied van meetbaarheid, effectiviteit, transparantie en samenwerking met influencers.

bvA Taskforce Influencer Marketing is opgericht met als doel bij te dragen aan verdere professionalisering van influencermarketing

Taskforce voorzitter Heleen Crielaard: ‘Influencermarketing is een goed middel om specifieke, vaak jongere doelgroepen te bereiken. Vrijwel iedere adverteerder is op zoek naar de juiste wijze om deze marketingtool effectief in te zetten. Binnen de taskforce hebben we nu enorm veel kennis bij elkaar gebracht en het netwerk daaromheen is nog indrukwekkender. Door deze kennis te bundelen, verwachten we in een relatief korte periode best practices voor onze leden te kunnen opstellen en daarmee bij te dragen aan professionalisering van dit instrument.'

Binnen de taskforce hebben we nu enorm veel kennis bij elkaar gebracht en het netwerk daaromheen is nog indrukwekkender

De taskforce gaat de komende tijd verder op zoek naar kritische succesfactoren en presenteert haar bevindingen tijdens de bijeenkomst ‘Update Taskforce Influencer Marketing’ op 19 november van 9.00 tot 12.00 uur. Binnenkort volgt meer informatie.

De whitepaper is te downloaden via de bvA website, tijdelijk (t/m 22 september) ook voor niet-bvA leden.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken