Ontbijtje via Instagram

Ontbijtje via Instagram
  • Content
  • 23 sep 2019 @ 17:01
  • 13566 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentCampagnesSocial media

Zuivelmerk Campina introduceert een ontbijtbezorgservice via Instagram. Wie 's ochtends nooit tijd heeft voor een goed ontbijt, kan voortaan hier terecht. Boomerang Agency tekende voor de campagne.

Hoe je ochtend er ook uitziet, ontbijten met zuivel past in het schema, luidt het credo van Campina. Doel van de service is om een jongere doelgroep te laten zien dat, zelfs op een ochtend vol uitdagingen, goed ontbijten nog steeds tot de mogelijkheden behoort. De service is onderdeel van de campagne 'Start je dag sterk'.

De service gaat als volgt in zijn werk. De gebruiker vult binnen de Storiesfunctie van Instagram zijn gefotografeerde kommetje met zuivel (van Campina uiteraard) in de vorm van GIFjes. Na plaatsing bezorgt Campina het ontbijt de volgende dag in een makkelijk mee te nemen verpakking. De activatie loopt in drie steden: Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.

Onderzoek

De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met reclamebureau Boomerang Agency. Aan de basis ligt een onderzoek naar zuivelconsumptie onder Nederlanders, uitgevoerd door marktonderzoekbureau Ipsos en in opdracht van Campina. Hieruit blijkt uit onder meer dat het percentage dat zuivel eet sinds 2016 is gestegen van 22% naar 29%.

Nicolette de Weerd, brand manager bij Campina, laat weten: 'Men ziet de voordelen van yoghurt of kwark in de ochtend, maar de associatie met 'gemak' leeft nog niet voldoende. In dat gat springen wij met deze campagne. Want hoe je ochtend er ook uitziet, een ontbijt met yoghurt of kwark is makkelijk en snel klaar te maken en geeft je net dat beetje extra energie voor de rest van de dag.'

Campina hoopt met deze campagne een jongere doelgroep aan te spreken. De Weerd: 'Zij zijn het gewend op ieder moment van de dag alles te kunnen regelen en bestellen. En nu dus ook een lekker ontbijt van Campina.'

Ga voor meer informatie naar de website. Bestellen gaat via Instagram.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken