Rumag neemt energiehysterie op de hak

Rumag neemt energiehysterie op de hak
  • Content
  • 25 sep 2019 @ 08:06
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VideoContent

Lifestylemerk Rumag en energiedirect.nl nemen in een nieuwe campagnefilm de zogenoemde energiehysterie op de hak. Volgens beide partijen kan iedereen op een slimme en betaalbare manier gemakkelijk een steentje bijdragen aan gezond energiegebruik.

Rumag trekt in de campagne de aandacht door herkenbare situaties uit te vergroten. Centraal in de campagne staat een film waarin personage Roxanne zich realiseert dat ook zij bij moet dragen aan een betere wereld. En dus begint ze met een leven zonder stroom. Ze vangt zelf haar vis in het Vondelpark en motiveert anderen mee te gaan in haar nieuwe levensstijl. Met desastreuze gevolgen. De ietwat extreme verbeelding moet het contrast met slimme en betaalbare oplossingen die mensen kunnen nemen, vergroten. De film maakt vervolgens duidelijk hoe eenvoudig stappen in de goede richting kunnen zijn.

Naast de film bestaat de campagne uit een blog en de bekende Rumag-quotes (zie boven). Alle uitingen gaan via het medianetwerk van Rumag.

Leonoor van den Bogaard, marketing directeur bij energiedirect.nl, laat weten: 'Veel consumenten zien door de bomen het bos niet meer. We merken dat men behoefte heeft aan overzicht: gewoon één soort goede groene stroom, de keuze uit twee goede soorten zonnepanelen of isolatie voor een vaste prijs. Simpele manieren waarmee je op een slimme manier bijdraagt aan verduurzaming.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken