Rumag neemt energiehysterie op de hak
- Content
- 25 sep 2019 @ 08:06
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VideoContent
- 25 sep 2019 @ 08:06
- Lucas Boon
Lifestylemerk Rumag en energiedirect.nl nemen in een nieuwe campagnefilm de zogenoemde energiehysterie op de hak. Volgens beide partijen kan iedereen op een slimme en betaalbare manier gemakkelijk een steentje bijdragen aan gezond energiegebruik.
Rumag trekt in de campagne de aandacht door herkenbare situaties uit te vergroten. Centraal in de campagne staat een film waarin personage Roxanne zich realiseert dat ook zij bij moet dragen aan een betere wereld. En dus begint ze met een leven zonder stroom. Ze vangt zelf haar vis in het Vondelpark en motiveert anderen mee te gaan in haar nieuwe levensstijl. Met desastreuze gevolgen. De ietwat extreme verbeelding moet het contrast met slimme en betaalbare oplossingen die mensen kunnen nemen, vergroten. De film maakt vervolgens duidelijk hoe eenvoudig stappen in de goede richting kunnen zijn.
Naast de film bestaat de campagne uit een blog en de bekende Rumag-quotes (zie boven). Alle uitingen gaan via het medianetwerk van Rumag.
Leonoor van den Bogaard, marketing directeur bij energiedirect.nl, laat weten: 'Veel consumenten zien door de bomen het bos niet meer. We merken dat men behoefte heeft aan overzicht: gewoon één soort goede groene stroom, de keuze uit twee goede soorten zonnepanelen of isolatie voor een vaste prijs. Simpele manieren waarmee je op een slimme manier bijdraagt aan verduurzaming.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing