Carhartt viert verjaardag met content-campagne

Carhartt viert verjaardag met content-campagne
  • Content
  • 31 okt 2019 @ 10:15
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesContentRetail

Carhartt bestaat 130 jaar en om dat te vieren ontwikkelde het kledingmerk in samenwerking met videoproductiebureau FJ een film en een serie van vijf portretten, waarin 'brand ambassadors' die elk hun eigen geschiedenis met Carhartt hebben centraal staan.

De campagne moet laten zien dat Carhartt de consument in staat stelt om zijn eigen erfgoed te creëren met eigen handen. Jasper Fraikin, co-founder van FJ, zegt: 'Het is met deze campagne onze missie om 130 jaar Carhartt in Europa te vieren en brand awareness te genereren over de gehele EMEA-regio. Daarnaast wilden we landingspaginaweergaven genereren en erachter komen welke doelgroep het best reageert op welke soort videocontent.'

De geportretteerde ambassadeurs werken al langere tijd voor het merk. In totaal heeft FJ 42 assets geproduceerd voor twee landen, waaronder een main film (zie onder), 15 korte portret teasers, behind the scenes-video en 24 foto's voor print en online. Vervolgens zijn er twaalf korte campagnes op YouTube, Facebook en Instagram gedraaid voor Nederland en Duitsland. De resultaten zijn binnenkort zichtbaar op deze pagina.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken