Globitas neemt MPG over

Globitas neemt MPG over
  • Content
  • 31 okt 2019 @ 15:10
  • 13363 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Overname

Investeerder Globitas heeft MPG overgenomen. Met deze overname wil Globitas het contentmarketingbureau in Amstelveen de kans bieden om te groeien 'door verdere digitalisering en innovatie van zijn dienstverlening’.

MPG was onderdeel van het inmiddels failliete Roto Smeets Groep en dat is ook de reden van deze overname. Het bureau is onder meer de maker van Allerhande, het magazine van Albert Heijn. Ook werkt MPG voor Rituals, Rabobank en de Nederlandse Spoorwegen.

Dolly van den Akker, managing director van MPG, laat weten: 'Ik ben blij dat we samen met het team van Globitas de juiste stappen kunnen zetten richting contentmarketing 3.0, waarbij content strategisch, tactisch en operationeel ingezet wordt. Globitas is een ondernemende partij die ons de kans en vrijheid geeft om verder te groeien en onze klanten beter te kunnen bedienen. We werken ernaartoe om alle disciplines onder één dak te verzamelen.'

Arthur Clement, partner bij Globitas, voegt daaraan toe: 'MPG biedt een fantastisch platform om straks ook andere innovators aan toe te voegen en daardoor onze klanten meer en betere digitale en disruptieve diensten aan te kunnen bieden.'

Het feit dat MPG onderdeel was van het failliete Roto Smeets Groep leverde in het overnameproces overigens geen problemen op, stelt Clement. 'MPG is financieel heel solide en een winstgevend onderdeel van de groep, het waren de onderdelen die niet goed waren.'

Over Globitas

Globitas is opgericht door Martijn van Scherpenzeel en Arthur Clement. Globitas is een onafhankelijke investeerder met focus op ondergewaardeerde bedrijven met oplosbare problemen. Vaak stapt Globitas in tijdens speciale situaties om proactief waarde te creëren door innovatie, digitalisering en vernieuwende business modellen toe te voegen. Zo nam het eerder het in problemen geraakte Bakker.com over, met een jaarlijkse omzet van ruim 100 miljoen euro, Europa’s grootste direct-seller van bloemen, planten en andere tuinartikelen. Globitas is een hands-on investeerder: voor ondernemers door ondernemers.

Beeld: de Allerhande-studio van MPG.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken