Nieuwe podcast: De Wilde Mannen van de Media

Nieuwe podcast: De Wilde Mannen van de Media
  • Content
  • 4 nov 2019 @ 10:51
  • 9877 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CommunicatieMakersContent

Live vanuit hotel Zoku Amsterdam zijn Jerome Kuijken (De Speld) en Rogier van Kralingen (The Whole Story, columnist MarketingTribune) de podcast De Wilde Mannen van de Media gestart.

Foto (v.l.n.r.): Jerome Kuijken, Thijs Muller en Rogier van Kralingen.

Het duo stelt in de podcast maar één vraag over media, kunst, marketing en cultuur in Nederland, te weten: kan het wilder? Beide ‘wilde mannen’ zien zichzelf graag als alle superlatieven die je normaal gesproken niet in persberichten terugziet: onstuimig, bandeloos, woest, heftig, stormachtig en tomeloos.

In de podcast ontvangen Kuijken en Van Kralingen regisseurs, BN'ers en producenten, maar ook complotdenkers, wereldverbeteraars en onderwijsdirecteuren. Onderwerpen die worden besproken zijn de 'wokepolitie’, online gal spuwen, culturele bubbels en moderne slavenarbeid.

Seizoen 1 is inmiddels van start gegaan, met als thema 'De wilde mannen met de gigantische ego's’ en gasten Thijs Muller (Havas), Martijn Lap (Amerika specialist) en Kiki Calis en Kim Trotz (Qommunity).

Hockeyclubmarketeer

Rogier van Kralingen: ‘Nederlanders doen veel dingen hartstikke goed en zijn lekker dichtbevolkt qua media. Voor ieder wat wils. Maar we durven vaak zo weinig om écht diepe emoties te raken, ons vast te bijten in aparte culturen, originele niches. We zijn ook zo bang voor nieuwe contentvormen, dat we vaak enorm achterlopen. Dan blijven we zo hangen in dat gezapige ‘zoveel miljoen mensen’-gevoel. Of nog erger: in dat natte, viezige Borsato-achtige middle-of-the-road-jeukscheetje.’

Jerome Kuijken: ‘En weet je, wij Wilde Mannen zijn ook helemaal niet zo wild hoor. Maar wat we wél kunnen doen, is die wildheid ontvangen in onze podcast. We willen onvoorwaardelijk de poort naar vernieuwing openzetten. Naar wat voor fantastische dingen mensen allemaal aan het doen zijn. Alles om die comfortabele hockeyclubmarketeer zich lens te laten schrikken en daarna te laten denken: dat wil ik ook!’

De eerste afleveringen zijn te beluisteren via Spotify, Apple Podcasts of de website.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken