Nieuwe podcast: De Wilde Mannen van de Media
- Content
- 4 nov 2019 @ 10:51
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommunicatieMakersContent
- 4 nov 2019 @ 10:51
- Lucas Boon
Live vanuit hotel Zoku Amsterdam zijn Jerome Kuijken (De Speld) en Rogier van Kralingen (The Whole Story, columnist MarketingTribune) de podcast De Wilde Mannen van de Media gestart.
Foto (v.l.n.r.): Jerome Kuijken, Thijs Muller en Rogier van Kralingen.
Het duo stelt in de podcast maar één vraag over media, kunst, marketing en cultuur in Nederland, te weten: kan het wilder? Beide ‘wilde mannen’ zien zichzelf graag als alle superlatieven die je normaal gesproken niet in persberichten terugziet: onstuimig, bandeloos, woest, heftig, stormachtig en tomeloos.
In de podcast ontvangen Kuijken en Van Kralingen regisseurs, BN'ers en producenten, maar ook complotdenkers, wereldverbeteraars en onderwijsdirecteuren. Onderwerpen die worden besproken zijn de 'wokepolitie’, online gal spuwen, culturele bubbels en moderne slavenarbeid.
Seizoen 1 is inmiddels van start gegaan, met als thema 'De wilde mannen met de gigantische ego's’ en gasten Thijs Muller (Havas), Martijn Lap (Amerika specialist) en Kiki Calis en Kim Trotz (Qommunity).
Hockeyclubmarketeer
Rogier van Kralingen: ‘Nederlanders doen veel dingen hartstikke goed en zijn lekker dichtbevolkt qua media. Voor ieder wat wils. Maar we durven vaak zo weinig om écht diepe emoties te raken, ons vast te bijten in aparte culturen, originele niches. We zijn ook zo bang voor nieuwe contentvormen, dat we vaak enorm achterlopen. Dan blijven we zo hangen in dat gezapige ‘zoveel miljoen mensen’-gevoel. Of nog erger: in dat natte, viezige Borsato-achtige middle-of-the-road-jeukscheetje.’
Jerome Kuijken: ‘En weet je, wij Wilde Mannen zijn ook helemaal niet zo wild hoor. Maar wat we wél kunnen doen, is die wildheid ontvangen in onze podcast. We willen onvoorwaardelijk de poort naar vernieuwing openzetten. Naar wat voor fantastische dingen mensen allemaal aan het doen zijn. Alles om die comfortabele hockeyclubmarketeer zich lens te laten schrikken en daarna te laten denken: dat wil ik ook!’
De eerste afleveringen zijn te beluisteren via Spotify, Apple Podcasts of de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing