Volkswagen onderzoekt vooroordelen rondom elektrisch rijden

Volkswagen onderzoekt vooroordelen rondom elektrisch rijden
  • Content
  • 1 nov 2019 @ 09:27
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentOnderzoek

Met het nieuwe contentformat genaamd Tegenpolen onderzoekt Volkswagen de vooroordelen die Nederlanders hebben over elektrisch rijden. Het format is ontwikkeld door Achtung mcgarrybowen.

Het automerk laat weten dat 2020 het jaar wordt waarin Volkswagen een nieuwe range aan elektrische modellen op de markt brengt. 'De grote vraag is alleen: is Nederland daar wel klaar voor?' Volgens Volkswagen nemen steeds meer mensen wel een elektrische auto in overweging, maar is het nog steeds een klein aantal mensen dat er daadwerkelijk een koopt. 'Tijd om Nederland aan de hand te nemen', aldus het automerk in een persverklaring.

Volkswagen onderzocht via 'social listening' welke vragen en vooroordelen bij de doelgroep over elektrisch rijden leven. Het merk ontving dermate veel wisselende reacties, dat een contentformat niet kon uitblijven. 'Dit was de manier om meerdere onderwerpen onder de aandacht te brengen en vervolgens een publiek te identificeren dat geïnteresseerd is in elektrisch rijden.’

Het format is ontwikkeld door Achtung mcgarrybowen en in samenwerking met Mediacom doorontwikkeld als long format op YouTube en volkswagen.nl. De short formats zijn terug te vinden op televisie bij RTL4, Insta-stories en bij de Volkswagen-dealers. Bekijk hier de landingspagina.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken