We Fashion en Linda zetten met tv-serie partnership voort

We Fashion en Linda zetten met tv-serie partnership voort
  • Content
  • 21 okt 2019 @ 14:35
  • 12171 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Televisie

Linda, We Fashion, Talpa Fictie en Net5 starten vandaag met een short-format programma Citroenstraat 10. Na Bitterzoet, De Mobiel Van, Bobbi gaat Dieper, De Vlucht en Buurvrouw & Buurvrouw is dit een nieuwe grote Linda original serie.

Citroenstraat 10 is geschreven door Suus Ruis en Frank Houtappels. Regie is in handen van Zip Wertwijn, creative director is Will Koopman. Een bijzondere samenwerking tussen Linda, WE Fashion, Talpa Fictie en Net5.

Linda en WE Fashion werken al jarenlang samen en die partnership krijgt nu een vervolg met de nieuwe komische dramaserie Citroenstraat 10

Linda en WE Fashion werken al jarenlang samen en die partnership krijgt nu een vervolg met de nieuwe komische dramaserie Citroenstraat 10, speciaal geschreven voor Linda en WE Fashion. De doelstelling vanuit WE Fashion was een betekenisvoller merk te bouwen door verhalen te vertellen en waarde toe te voegen aan mode. Met in het achterhoofd de missie van WE Fashion ‘WE Designs to connect’ ontstonden de eerste scripts.

Citroenstraat 10

De serie gaat over de onlangs gescheiden Fleur, gespeeld door Kim Pieters, die op de redactie van een vrouwenblad werkt en, na haar breuk met Wouter (gespeeld door Frederik Brom), met hun twee kinderen van Amsterdam naar Almere is verhuisd. Met vallen en opstaan herpakt Fleur zich na haar scheiding. Een serie over vriendschap en de zoektocht naar de liefde, of die nu oud of nieuw is. Met overige rollen voor: Toprak Yalciner (vriendin Sascha), Vincent Croiset (leuke buurman Martijn), Rick Paul van Mulligen (collega Michael) en Joke Tjalsma (buurvrouw Corrie).

Crossmediale marketingaanpak

Naast printuitingen in Linda magazine, een tv-spot, een outdoor-campagne, een radiocommercial, een banner- en social campagne, wordt de kijker in de verhaallijn betrokken bij de nieuwe najaarscollectie van WE Fashion. Doordat de verschillende personages van Citroenstraat 10 te zien zijn in deze collectie. Ook start er een activatie met een bijzondere trui die te zien is in de serie. Het gaat om een scene in de tweede aflevering, waarin hoofdrolspeelster Fleur gaat speeddaten en alle deelnemers een naamtrui moeten dragen om het eerste contact makkelijker te maken. Een knipoog naar de huidige maatschappij waarin contact leggen met anderen steeds moeilijker is. Deze WE X Linda Connect Sweater is te personaliseren door een eigen naam erop te laten zetten, en wordt tijdelijk door WE Fashion in haar collectie opgenomen. De trui is er voor mannen, vrouwen en kinderen en te bestellen vanaf 28 oktober bij alle WE Fashion stores of via www.wefashion.nl/Linda

Joris Aperghis, CEO WE Fashion Europe: ‘Na eerdere succesvolle samenwerkingen met o.a. Doutzen, GTST, Typhoon en Arjan van Arendonk mogen wij nu ook met trots het grootste vrouwenplatform van Nederland aan dit rijtje toevoegen. Alle personages schitteren in onze najaarscollectie en onderschrijven hiermee dat WE kleding biedt voor de momenten die er toe doen in het leven. Van een eerste date tot het kerstdiner met familie en vrienden, alle herkenbare situaties komen voorbij. Een bijzonder partnership met als klap op de vuurpijl de Connect Sweater.’

Na eerdere succesvolle samenwerkingen met o.a. Doutzen, GTST, Typhoon en Arjan van Arendonk mogen wij nu ook met trots het grootste vrouwenplatform van Nederland aan dit rijtje toevoegen.

Caren Wassink, B2B directeur: ‘WE Fashion wil verbinding maken met hun doelgroep en bij Linda vertellen we graag verhalen die heel erg dichtbij je staan en tegelijkertijd nieuwsgierig maken. Daarnaast is dit partnership extra speciaal omdat dit de eerste commerciële samenwerking is waar we als nieuwe ‘mediafamilie’ met elkaar invulling aan geven. We geloven er sterk in dat we WE Fashion samen meer kunnen bieden.’

Citroenstraat 10 is vanaf 21 oktober, 8 weken lang, elke maandag om 17.00 uur te bekijken bij LINDAnl. Vanaf 9 december is de serie te zien bij Net5.

Fotocredits: Wessel de Groot.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken