Chris Derksen: ‘In 2022 is iedereen contentcreator’

Chris Derksen: ‘In 2022 is iedereen contentcreator’
  • Content
  • 12 nov 2019 @ 11:35
  • 13065 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • AwardsGrand Prix Content MarketingContent

De Grand Prix Content Marketing staat weer voor de deur. We maken de balans op met Chris Derksen, creative strategist bij brand publishing-bureau Fresh Bridge.

De Grand Prix-uitreikingsavond vindt plaats op dinsdag 26 november in Postillion Amsterdam. De genomineerden zijn inmiddels bekend

Wat is het laatste nieuws bij Fresh Bridge?

We hebben dit jaar weer veel nieuwe collega's mogen verwelkomen. Eén van hen is Hugo, de Franse bulldog. Een hond, ja, zoals ieder zelf respecterend bureau deze tegenwoordig lijkt te hebben. Cliché, maar ook cute.

Achter de schermen zijn we bezig met het aanscherpen van onze eigen contentmarketing, zoals nieuwe formats en huisstijl, en het organiseren van de volgende editie van The State of Social - ons eigen congres over all things social media.

Welk trend zie je op dit moment in het contentmarketingvak?

Ieder merk zit, op het gebied van contentmarketing, meer dan ooit in een race voor aandacht. Merken moeten knokken tegen hun échte concurrentie: de merken en andere contentcreators die dezelfde doelgroep -op dezelfde momenten- wil bereiken, die waarschijnlijk niet eens in dezelfde product-/dienstmarkt zitten. Onverwachte merken nemen hierdoor de spotlight over van de traditionele grote merken. Denk aan Oatly, dat in zijn laatste campagne totaal vernieuwend zeer specifieke content per kanaal produceert voor een zeer specifieke doelgroep.

Wat verwacht je van de Grand Prix dit jaar; van welke case heb je bijvoorbeeld hoge verwachtingen?

Winnende cases met lef. Minder traditionele en meer vernieuwende, innovatieve cases. De wereld van contentmarketing moet -en kan- veel inspirerender zijn. Niet als merk en bureau telkens dezelfde blauwdruk hergebruiken, maar meer nadenken over nieuwe kanalen en momenten. Als ik een case lees moet ik denken: wat vet!

In de categorie B2C is ANWB Maatschappelijk Betrokken Ondernemen genomineerd. Een mooie case waarin het bedrijf een sterkere emotionele binding met zijn leden creëert door ze te betrekken bij maatschappelijke projecten door het hele land. Zo krijgt hun lidmaatschap een mooie maatschappelijke invulling.

Waar staat de Grand Prix als prijs wat jou betreft over vijf jaar?

Het is mooi om de Grand Prix net zo te hebben zien groeien in de afgelopen jaren als de aandacht voor contentmarketing. De award-avond wordt niet alleen steeds grootser, ook de waardering van merk en bureau voor deze prijzen wordt steeds serieuzer. De Grand Prix biedt merken, bureaus en campagnes een platform ongeacht het budget. Kanalen strijden kriskras door elkaar heen, omdat het in essentie gaat om de beste content - ongeacht waar men deze tegenkomt.

Iedereen maakt kans op een prijs, zolang je maar een goed verhaal rondom een stuk content hebt. Vaak zijn de winnaars de meest creatieve en innoverende contentcampagnes van het jaar in kwestie. Er is nu al meer behoefte aan innovatie en creativiteit op contentgebied; dat gaan bureaus en merken hopelijk ook steeds meer inzien en daarmee wordt de Grand Prix de komende jaren steeds toonaangevender. Want vergeet niet, in 2022-2023 is iederéén contentcreator.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken