Coen Zeevenhooven: 'De Grand Prix Content Marketing blijft een beetje hangen'

Coen Zeevenhooven: 'De Grand Prix Content Marketing blijft een beetje hangen'
  • Content
  • 25 nov 2019 @ 14:46
  • 21752 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Grand Prix Content MarketingContent

De Grand Prix Content Marketing Awards worden morgenavond uitgereikt. We maken de balans op met Coen Zeevenhooven, algemeen directeur van content- en communicatiebureau Axioma.

De Grand Prix-uitreikingsavond vindt plaats op dinsdag 26 november in Postillion Amsterdam. De genomineerden zijn inmiddels bekend.

Wat is het laatste nieuws bij Axioma?

Binnen ons bedrijf nemen steeds meer collega's eigen initiatief op de doorontwikkeling van diensten die we voor opdrachtgevers uitvoeren. Dus niet afwachten, maar proactief. Echt leuk om te zien. Het heeft een positieve impact op de sfeer binnen het bedrijf, maar zet ons ook meer op de kaart bij de opdrachtgevers. We zitten nu veel eerder strategisch aan tafel dan een paar jaar geleden, wat maakt dat we klanten beter kunnen helpen om doelgerichter te communiceren. En dat is natuurlijk waar we voor gaan: communicatie met maximale impact.

Wat zijn je verwachtingen van de Grand Prix dit jaar?

Ik zit niet in de jury, dus over de ingezonden cases kan ik niets zeggen. Ik weet niet wat de doelstellingen en resultaten zijn geweest of welke case het bijvoorbeeld goed heeft gedaan in een nichemarkt waarvan ik zelf niet de doelgroep ben.

Maar ik hoop dat dit jaar de echt impactvolle cases winnen. Dus dat er door de jury goed gekeken is naar de absolute resultaten van een contentmarketingstrategie en hoe die zich verhouden ten opzichte van bijvoorbeeld het budget. Bereik je met een ton of met €10.000 een miljoen mensen? Dat laatste kan een stuk knapper zijn en veel zeggen over de effectiviteit en dus de kracht van de strategie. Ik hoop dat die cases dit jaar een podium krijgen.

Waar staat volgens jou de Grand Prix als vakprijs over drie jaar?

De uitreikingsavond vind ik altijd reuze gezellig, maar dat komt vooral omdat ik ons vak leuk vind. En daarbinnen alleen maar leuke mensen tegenkom. Maar ik vind dat we een beetje blijven hangen. We mogen wel wat kritischer zijn in de jurering. Ik zou echt willen pleiten voor een sterke onafhankelijke jury en bij voorkeur voor minimaal drie jaar. Juryleden moeten als geen ander in staat gesteld worden om op basis van doelstellingen en budget de juiste nominaties naar boven te halen. En dan heb ik het over bekroningen, awards en nominatie voor bureau van het jaar. Daar moeten we ons hard voor maken, anders verworden we tot een incestueus clubje dat zijn eigen vlees keurt. En dat is precies wat contentmarketing níet is.'

Welke trend zie je op dit moment in het contentmarketingvak?

Het vak begint steeds meer de overkoepelende gedachtegang te worden, waaronder PR, activatie en reclame komen te vallen. Ik wil daarmee zeggen dat het minder naast elkaar komt te staan en meer door elkaar heen loopt. En dat is goed. Als bureau word je herkend vanuit een bepaalde focus, maar uiteindelijk zitten alle disciplines verankerd in je advies, danwel werk je samen met een collegabureau. Dat vind ik een mooie ontwikkeling, dus dat we steeds meer in staat zijn om klanten vanuit één overkoepelende strategie naar hun communicatie te laten kijken. Zodat er gestructureerd en met focus gewerkt kan worden aan het halen van de doelstellingen.

In welke hoedanigheid gaan we jou straks op de uitreikingsavond aantreffen?

Samen met een paar dijken van collega's die het echte werk doen; ik ben vooral de facilitator binnen Axioma. Dus ik kom als team, hoe kan het ook anders?

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken